SPORMETRE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BİLİMLERİ DERGİSİ, cilt.17, sa.4, ss.56-67, 2019 (Hakemli Dergi)
Bu çalışmada; spor bilimleri fakültesinde öğrenim gören öğrencilerin medya okuryazarlık düzeylerinin
incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma grubunu Atatürk Üniversitesi’nde 2016-2017 güz yarıyılında Spor Bilimleri
Fakültesinin; Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği, Spor Yöneticiliği, Antrenörlük ve Rekreasyon bölümlerinde
öğrenim gören 90 kadın ve 202 erkek olmak üzere toplam 292 öğrenciden oluşturmaktadır. Medya Okuryazarlık Düzey
Belirleme Ölçeği (Media Literacy Level Determination Scale) Karaman ve Karataş (2009) tarafından geliştirilmiş olup
beşli likert tipinde üç boyutlu ve 17 maddeden oluşan bir ölçektir. Verilerin analizinde katılımcıların demografik
özelliklerini belirlemek için frekans analizi; cinsiyet, öğrenim şekli ve gazeteleri takip etme değişkenine göre medya
okuryazarlık düzeylerinin karşılaştırılmasında bağımsız gruplarda t-testi uygulanmıştır. Bölüm, sınıf, haftalık TV
izleme sıklığı ve haftalık internet kullanım sıklığı durumlarına göre medya okuryazarlık düzeylerinin
karşılaştırılmasında Tek Yönlü Varyans analizi (ANOVA) ve gruplar arasındaki farkın kaynağını belirlemek için de
Tukey testi uygulanmıştır. Yapılan analizler sonucunda erkek öğrencilerin, kadın öğrencilere oranla yargılayabilme /
örtük mesajları görebilme alt boyutunda daha yüksek medya okuryazarlık düzeyine sahip oldukları tespit edilmiştir.
Spor bilimleri alanında öğrenim gören öğrencilerin medya okuryazarlık alışkanlıklarının geliştirilmesi adına seçmeli
derslerde bu programa yer verilmesi önerilmektedir.