Bu araştırmanın amacı sosyal hizmet öğrencilerinin iyimserlik eğilimleri ve yaşam doyumları arasındaki ilişkiyi incelemek ve iyimserliğin yaşam doyumunu yordama gücünü ortaya koymaktır. Araştırmada nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çalışmada öğrencilerin sosyo-demografik özelliklerini içeren, iyimserlik düzeylerine ve yaşam doyumuna etki edebilecek sorulardan oluşan bir anket formu oluşturulmuştur. Ayrıca Yaşam Yönelimi Ölçeği ve Yaşam Doyumu Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada örneklem boyutu %95 güven düzeyine göre 400 öğrencidir. Elde edilen veriler IBM SPSS22 programı ile analiz edilmiştir. Analizler sonucunda, iyimserlik eğiliminin üniversite öğrencilerinde yaşam doyumunu yordadığı görülmektedir. Öğrenciler arasında iyimserlik düzeyi arttıkça yaşam doyumu da anlamlı olarak yükselmektedir. Araştırmada üniversite öğrencileri arasında iyimserlik düzeyi hafif düzeyde yüksek ve yaşam doyumu hafif düzeyde düşük olarak değerlendirilmiştir. Bu çalışmanın bulguları gelecek çalışmalar için uygulayıcılara ve araştırmacılara, ruh sağlığı çalışmalarında yaşam doyumunu geliştirmeye yardımcı olabilecek fikirler sunmaktadır.
The aim of this study is to examine the relationship between optimism tendencies and life satisfaction of social work students and to reveal the predictive power of optimism for life satisfaction. The quantitative research method was used in the study. In the study, a questionnaire form was created that includes the students' socio-demographic characteristics and consists of questions that can affect their optimism levels and life satisfaction. In addition, the Life Orientation Scale and the Life Satisfaction Scale were used. The sample size in the study is 400 students according to 95% of their confidence level. Obtained data were analyzed with the IBM SPSS22 program. As a result of the analysis, it is seen that optimism tendency predicts life satisfaction in university students. As the level of optimism increases among students, life satisfaction also increases significantly. In the study, the level of optimism among university students was considered to be slightly high and life satisfaction slightly low. The findings of this study provide ideas for future studies that can help practitioners and researchers to improve life satisfaction in mental health studies.