Türkiye’de Limon Fiyatlarının Analizi ve Pazarlama Marjları.


Creative Commons License

KADANALI E., KIZILOĞLU R., DAĞDEMİR V.

IX. Tarım Ekonomisi Kongresi, Şanlıurfa, Türkiye, 22 - 24 Eylül 2010, ss.326-332

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Şanlıurfa
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.326-332
  • Atatürk Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu çalışmada, limon pazarlama yapısı incelenmiş, 1992 - 2009 döneminde fiyat dalgalanmaları üzerinde durulmuştur. Türkiye’de limon üretim ve veriminde yıllara göre artış olduğu tespit edilmiştir. Mersin ili limon üretim ve veriminde sahip olduğu değerlerle Türkiye ortalamasının üstünde olduğu görülmüştür. Limon pazarlama marjı hesaplanmış tüketicinin ödediği fiyatın üretici eline geçen oranında dalgalanmalar belirlenmekle birlikte çiftçi eline geçen oranların çok yüksek olmadığı ve aracıların eline geçen oranların yüksek olduğu belirlenmiştir.