KAVRAM ÖĞRETİMİNDE WEB 2.0’NİN KULLANIMI VE ETKİNLİK ÖRNEKLERİ


Akan E., Ulaş A. H.

Web 2.0 Araçları ile Türkçe Öğretimi 1-8. Sınıflar İçin Uygulama Örnekleri, Halil Ahmet Kırkkılıç,A. Halim Ulaş,Oğuzhan Sevim,Cahit Epçaçan, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.167-186, 2022

  • Yayın Türü: Kitapta Bölüm / Mesleki Kitap
  • Basım Tarihi: 2022
  • Yayınevi: Anı Yayıncılık
  • Basıldığı Şehir: Ankara
  • Sayfa Sayıları: ss.167-186
  • Editörler: Halil Ahmet Kırkkılıç,A. Halim Ulaş,Oğuzhan Sevim,Cahit Epçaçan, Editör
  • Atatürk Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu eserin kaleme alınmasındaki temel amaç, 1-8. sınıflar arasındaki tüm kademelerde görev yapan öğretmenlere Türkçe öğretimi becerilerinin kazandırılması faaliyetlerinde web 2.0 araçlarının kullanılmasında model olabilecek etkinlikler sunmak ve bu konuda geliştirecekleri etkinlikler için fikir vermektir. Türkçe öğretimi yapan öğretmenler bu kitap içerisinde okuma, dinleme, konuşma, yazma, dil bilgisi ve kavram öğretimi ile bu becerilerin ölçme-değerlendirmesine yönelik web 2.0 araçlarının nasıl kullanılabileceğiyle ilgili 53 farklı etkinlik ve web 2.0 aracını inceleme fırsatı bulacak, bu etkinlikleri ister oldukları gibi ister kendi derslerine uyarlayarak kullanabileceklerdir. Peki neden Türkçe öğretiminde web 2.0 araçlarından yararlanmak gerekiyor? Çünkü kullanıcılar bu araçlar sayesinde web üzerinden bilgi almanın ötesine geçme olanağı bulmaktadırlar. Bu internet araçları ile kullanıcılar, başkalarıyla etkileşime girmekte ve içerik oluşturabilmektedir. Facebook ve Twitter gibi sosyal medya siteleri Web 2.0 araçlarına örnek olarak verilebilir. Web araçları, öğretmenler ve öğrenciler arasında öğretimi ve iş birliğini geliştirmek ve eğitimciler arasında profesyonel iş birliğini artırmak için etkin olarak kullanılabilir. Türkçe öğretimi yapan öğretmenler bu eserde Türkçe öğretiminde kullanabilecekleri çok sayıda web 2.0 aracı bulabilirler. Bahsedilen bu araçlar, Türkçe öğretim ve öğrenme ortamlarına hareketlilik ve etkileşim getirecektir. Web 2.0 araçları öğretmenler tarafından Türkçe dersinin amaçları doğrultusunda doğru bir şekilde kullanılırsa dikkatli bir planlama sonrasında öğrencilerin dil öğrenme sürecini destekleyebilir. Bu dikkatle eserde birinci sınıftan sekizinci sınıfa kadar Türkçe derslerinde web 2.0 araçlarının nasıl kullanılabileceğine dair her bir beceri bağlamında etkinlikler hazırlanmıştır. Ayrıca bu etkinlikler yönergelerle birlikte kolay uygulanabilir hâle getirilmiştir. Böylece öğretmenlere Türkçe derslerinde daha etkili, eğlenceli ve etkileşimli öğrenme ortamları oluşturabilmelerinde yardımcı olunmaya çalışılmıştır.