YAZMAK İÇİN KONUŞ MODELİ’NİN TÜRKÇEYİ YABANCI DİL OLARAK ÖĞRENEN ÖĞRENCİLERİN YAZMA BECERİLERİNE ETKİSİ


Creative Commons License

Sevim O., Abukan M.

Munzur Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, cilt.9, sa.1, ss.79-104, 2020 (Hakemli Dergi)

Özet

Bu çalışmanın amacı, Yazmak için Konuş Modeli’nin Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde yazma becerilerine etkisini incelemektir. Çalışma ön test – son test kontrol gruplu yarı deneysel desene uygun olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu İnönü Üniversitesi TÖMER’de Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen 31 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada nicel verilerin çözümlenmesinde Mann Whitney U testinden yararlanılmıştır. Çalışmada Yazmak için Konuş Modeli’nin Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen B2 düzeyi öğrencilerin yazma becerilerine anlamlı bir katkı sağladığı sonucuna varılmıştır. 

This study aims to determine the effect of the “Talk for Writing” Model on writing skills in teaching Turkish as a foreign language. Pre-test and post-test experiment-control group quasi-experimental design was used in this study. The work group of the research is comprised of thirty-one B2 level students who are learning Turkish as a foreign language of TÖMER (i.e. Turkish Language Learning Center) at Inönü University. In the study, for quantitative data analysis, U test, was utilized. Based on the findings, it can be concluded that the “Talk for Writing” model made a significant contribution to the writing skills of B2-level students learning Turkish as a foreign language.