II. Ulusal Halkla İlişkiler Sempozyumu,, Kocaeli, Türkiye, 27 - 28 Nisan 2006, cilt.1, ss.281-292
Mobbing, küresel çağın enformasyon toplumu işletmelerinin
karşılaştıkları ciddi iletişim sorunlarından biridir. Kısaca
"kurum içi psikolojik şiddet ve terör" şeklinde tanımlanan Mobbing kavramı, özünde,
örgüt içi iletişim sürecinde yaşanan etik dışı davranışlar bütününe işaret etmektedir.
Bu davranışların örgüt imajı ve çalışanların ruhsal/bedensel sağlıkları
üzerinde de yıkıcı etkileri bulunmaktadır. Saydamlık, çalışanların çalıştıkları kurumla ilgili
konularda edindikleri olumlu izlenimler, çalışanlar arası dayanışma ve
işbirliği, katılım gibi olanakların, geçmişin katı bürokratik ve merkeziyetçi
örgüt hiyerarşisine kıyasla önem kazandığı günümüz demokratik ve etkileşimci
işletmelerinde, mobbing olgusu, oldukça sistematik bir biçimde işleyen
sofistike bir süreçtir. Bu çalışma, bu karmaşık süreci farklı veçhelerden
(sosyolojik, iletişim bilimsel, sosyo-psikolojik, ekonomik, vb.) irdelemeyi amaçlıyor.