Kartepe Zirvesi, Kocaeli, Türkiye, 24 - 27 Mart 2022, ss.231-246
Küreleşme
sürecinde turizm, ülkelerin küresel rekabette söz sahibi olmasında önemli bir sektördür.
Devletler küresel çapta turist çekme potansiyeli bulunan kentler yaratmak için
bir dizi faaliyet yürütmektedir. Nitekim bu faaliyetlerin yürütülmesi için
başta finansal güç olmak üzere birçok bileşenin bir araya gelmesi
gerekmektedir. Bu açıdan bakıldığında gelişmekte olan ve az gelişmiş
ülkelerdeki geri kalmış kentler büyük bir dezavantaja sahiptir. Buna karşılık
Cittaslow, gelişmekte olan ve az gelişmiş ülkelerde bu dezavantajı ortadan
kaldırabilme potansiyeline sahiptir. Cittaslow özellikle kentlerin ulusal ve
uluslararası çapta tanınmasını sağlayarak bu yörelerin turizm potansiyelinde
önemli bir artış sağlamaktadır. Ancak bu durum kentlerin yerel ve özgün
niteliklerini koruması önünde büyük bir risk oluşturabilmekte ve Cittaslow
felsefesinin aşınmasına sebebiyet verebilmektedir. Dolayısı ile Cittaslow
niteliği kazanan kentler, oluşan turizm potansiyeliyle doğru orantılı olarak
ekonomik kalkınmanın sağlanması ve kentin yerel ve özgün kimliklerinin muhafaza
edilmesi noktasında bir karar verme durumu ile karşı karşıya kalabilmektedir.