Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.7, sa.2, ss.659-682, 2017 (Hakemli Dergi)
Bu çalışmada görme
yetersizliği olan öğrencilerin derse yönelik öğrenmelerini daha etkili hale
getirmek amacıyla öğrenmeyi destekleyici ihtiyaçlar belirlenmiştir. Görme
yetersizliği olan öğrencilerin öğrenmeye yönelik ihtiyaçlarının belirlenmesinde
iç içe geçmiş tek durum deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu
Erzurum İli Görme Engelliler Ortaokulu’nda öğrenim gören 6. sınıf görme
yetersizliği olan öğrenciler oluşturmaktadır. Görme yetersizliği olan
öğrencilerin eğitim ortamına, öğretime, öğrenime ve ölçme-değerlendirmeye
yönelik ihtiyaçlar ders sırasında yapılan gözlemler, ders sonrası video
kayıtların incelenmesi ve ünite sonunda yapılan görüşmeler sonucu
belirlenmiştir. Verilerin detaylı incelenmesi sonucunda içerik analizine tabi
tutulmuş ve ihtiyaç analizi belirlenmiştir. Elde edilen bulgulara göre görme
yetersizliği olan öğrencilerin öğrenmelerini destekleyici ihtiyaçlar
“eğitim-öğretim ortamı ihtiyaçları”, “eğitim-öğretim ihtiyaçları” ve
“değerlendirmeye yönelik ihtiyaçlar” olarak belirlenmiştir.
In
this study the aim is to identify the learning support needs of students with
visual impairment. In the research, one of the case study patterns, an embedded
single-case design was used. Study group of the research consists of 5 students
studying at sixth grade at Görme Engelliler secondary school in Erzurum in
2014-2015 academic years. Data of need were collected by interview, observation
and video recording. Data were analyzed using content analysis method.
According to the findings, supporting learning needs are determined
"education environment needs”, “educational needs” and “assessing
needs".