Sanat Eğitimi Dergisi, cilt.9, sa.2, ss.75-95, 2021 (Hakemli Dergi)
Bu araştırmada ortaokul kaynaştırma öğrencilerine yönelik yürütülen müzik derslerinde müzik öğretmenlerinin
karşılaştıkları sorunları tespit etmek, kullandıkları yöntemleri belirlemek amaçlanmıştır. Bu çalışmada nitel araştırma
yöntemleri kullanılmış ve model olarak genel tarama modeline yer verilmiştir. Araştırmanın katılımcıları 2020-2021
eğitim-öğretim yılında Hatay’ın Antakya ilçesinde özel ve resmi ortaokullarda görev yapan 24 müzik öğretmeninden
oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacılar tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme
formu kullanılmıştır. Araştırmaya katılan öğretmenlere kaynaştırma öğrencilerine yönelik verilen müzik eğitimi
hakkında 31 soru yöneltilmiştir. Elde edilen veriler içerik analizine göre değerlendirilmiş, frekans ve yüzde değerleri
verilip kategorilere göre tablolaştırılarak sunulmuştur. İçerik analizinde elde edilen bulgular doğrultusunda; ortaokul
müzik öğretmenlerinin kaynaştırma öğrencilerine yönelik yürütülen müzik derslerindeki deneyimlerinin ve
kaynaştırma eğitimi hakkındaki bilgilerinin yeterli düzeyde olmadığı, lisans eğitimi sürecinde aldıkları eğitimi yeterli
bulmadıkları belirlenmiştir. Araştırmada kaynaştırma öğrencilerinin engel durumları göz önünde bulundurularak
birebir ilgiye gereksinim duydukları tespit edilmiş ve bu doğrultuda okul idaresinin, öğretmenlerin, diğer okul
personellerinin bu öğrencilere karşı olumlu davranışlar sergiledikleri görülmüştür. Araştırmaya katılan öğretmenlerin,
BEP (Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı) hakkında da gerekli donanıma sahip olmadıkları, ders süresinin
yetersizliğinden dolayı bu eğitime ihtiyaç duyan öğrencilere yeterince zaman ayıramadıkları sonucuna ulaşılmıştır.