ORTAOKUL KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK YÜRÜTÜLEN MÜZİK EĞİTİMİNDE KARŞILAŞILAN SORUNLARIN İNCELENMESİ


Creative Commons License

Deniz A. A., Şen Ü. S.

Sanat Eğitimi Dergisi, cilt.9, sa.2, ss.75-95, 2021 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 9 Sayı: 2
  • Basım Tarihi: 2021
  • Doi Numarası: 10.7816/sed-09-02-01
  • Dergi Adı: Sanat Eğitimi Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: EBSCO Education Source
  • Sayfa Sayıları: ss.75-95
  • Atatürk Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu araştırmada ortaokul kaynaştırma öğrencilerine yönelik yürütülen müzik derslerinde müzik öğretmenlerinin

karşılaştıkları sorunları tespit etmek, kullandıkları yöntemleri belirlemek amaçlanmıştır. Bu çalışmada nitel araştırma

yöntemleri kullanılmış ve model olarak genel tarama modeline yer verilmiştir. Araştırmanın katılımcıları 2020-2021

eğitim-öğretim yılında Hatay’ın Antakya ilçesinde özel ve resmi ortaokullarda görev yapan 24 müzik öğretmeninden

oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacılar tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme

formu kullanılmıştır. Araştırmaya katılan öğretmenlere kaynaştırma öğrencilerine yönelik verilen müzik eğitimi

hakkında 31 soru yöneltilmiştir. Elde edilen veriler içerik analizine göre değerlendirilmiş, frekans ve yüzde değerleri

verilip kategorilere göre tablolaştırılarak sunulmuştur. İçerik analizinde elde edilen bulgular doğrultusunda; ortaokul

müzik öğretmenlerinin kaynaştırma öğrencilerine yönelik yürütülen müzik derslerindeki deneyimlerinin ve

kaynaştırma eğitimi hakkındaki bilgilerinin yeterli düzeyde olmadığı, lisans eğitimi sürecinde aldıkları eğitimi yeterli

bulmadıkları belirlenmiştir. Araştırmada kaynaştırma öğrencilerinin engel durumları göz önünde bulundurularak

birebir ilgiye gereksinim duydukları tespit edilmiş ve bu doğrultuda okul idaresinin, öğretmenlerin, diğer okul

personellerinin bu öğrencilere karşı olumlu davranışlar sergiledikleri görülmüştür. Araştırmaya katılan öğretmenlerin,

BEP (Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı) hakkında da gerekli donanıma sahip olmadıkları, ders süresinin

yetersizliğinden dolayı bu eğitime ihtiyaç duyan öğrencilere yeterince zaman ayıramadıkları sonucuna ulaşılmıştır.