Bilgi Sistemlerinin Yöneticilerin İhtiyaçlarını Karşılama Yeteneğinin Örgütsel Düzeylere Göre İncelenmesi: Çay İşletmeleri Genel Müdürlüğü Bilgi Sistemi Vaka Çalışması


GÜLDEMİR O. C., ÖZEN Ü.

Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, cilt.15, sa.3, ss.973-989, 2024 (Hakemli Dergi) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 15 Sayı: 3
  • Basım Tarihi: 2024
  • Dergi Adı: Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.973-989
  • Atatürk Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu araştırmada, Çay İşletmeleri Genel Müdürlüğü bünyesinde kullanılan bilgi sistemlerinin örgütsel düzeylerde ihtiyaçları karşılama konusunda yeterliliğini araştırmak amaçlanmıştır. Bu bağlamda, Çay İşletmeleri Genel Müdürlüğü bilgi sistemleri incelenerek operasyonel, yönetim ve stratejik düzeydeki yöneticilerin ihtiyaçlarına cevap verme yeteneği araştırılmıştır. Araştırmada yöntem olarak, durum çalışması türlerinden açıklayıcı durum çalışması benimsenmiştir. Araştırmanın örneklemini, Çay İşletmeleri Genel Müdürlüğünün kampanya dönemlerinde aktif olan fabrikalarda görev yapan ve çeşitli bilgi sistemi programlarını kullanan yöneticiler oluşturmaktadır. Araştırmada kurum bünyesinde kullanılan bilgi sistemleri değerlendirilmiş ve ihtiyaç giderme yeterliliğini belirlemeye yönelik yarı yapılandırılmış mülakatlar uygulanmıştır. Toplanan nitel verilerin analizi sonucunda Bilgi sistemlerinin bir kısmının ihtiyaçları karşılama yeteneğinin sınırlı olduğu ve geliştirilmesi gerektiği sonucuna ulaşılmıştır. Bu analizler ışığında, etkileşim, eğitim ve entegrasyon konularını desteklemek üzere bilgi sistemleri ile ilgili eğitimlerin iyileştirilmesi, iletişim ve etkileşimin daha etkin hale getirilmesi ve bütünleştirilmiş bir sistemin oluşturulması yönünde öneriler ortaya konulmuştur.
This study aims to investigate the adequacy of information systems used within the General Directorate of Tea Enterprises in meeting organizational needs at various levels. In this context, the information systems of the General Directorate of Tea Enterprises were examined to assess their ability to meet the needs of managers at operational, management, and strategic levels. The research adopted an explanatory case study as the method. The sample of the research consists of managers working at factories that are active during the campaign periods of the General Directorate of Tea Enterprises and use various information system programs. Semi-structured interviews were conducted to evaluate the information systems used within the organization and to determine their adequacy in meeting the needs. As a result of the analysis of the collected qualitative data, it was concluded that some of the information systems had limited ability to meet the needs and required improvement. In light of these analyses, recommendations were made to improve the training related to information systems to support interaction, training, and integration, to enhance communication and interaction, and to establish an integrated system.