Art-e Sanat Dergisi, cilt.12, sa.24, ss.315-338, 2019 (Hakemli Dergi)
Dramatik yazarlık eğitimi, lisans düzeyinde yirminci yüzyılın başında verilmeye başlanmıştır. İlk olarak
1905’te Harvard Üniversitesi’nde, daha sonra 1925’te Yale Üniversitesi’nde dersler açılmış ve eğitim
planlanmış, zamanla farklı ülkelerde lisans ve yüksek lisans düzeylerinde dramatik yazarlık bağlamında
eğitimler verilmiştir. Türkiye’de dramatik yazarlık eğitimi ile ilgili ilk çalışmalar 1964’te Ankara
Üniversitesi Tiyatro Kürsüsü’nde başlamıştır. Bugün yedi üniversitede aktif olarak sürdürülmekte, ayrıca
henüz öğrenci kabul edemeyen dört üniversitede de dramatik yazarlık eğitimi planlanmıştır. Bu
araştırmanın amacı, Türkiye’de aktif olarak sürdürülen lisans düzeyindeki dramatik yazarlık eğitimi
programlarının karşılaştırılmalı olarak incelenmesidir. Araştırmanın kapsamı Türkiye’de aktif olarak ilgili
eğitimi sürdüren programlarla, bu programların 2018-2019 sömestri ile sınırlandırılmış, lisans düzeyi
dışındaki çeşitli sertifika programları, yaratıcı yazarlık atölye ya da kursları kapsam dışında bırakılmıştır.
Araştırma modeli, profil çıkarma çalışmasıdır. Dramatik yazarlık programları bir nitel araştırma yöntemi
olan doküman inceleme ile ele alınmış, kontenjan, giriş ve mezuniyet koşulları, zorunlu ve seçmeli
dersleri ile içerikleri, ders kredileri bağlamında karşılaştırmalı olarak incelenmiştir.
Dramatic writing education began at undergraduate level in the beginning of the 20th century.
Playwriting courses were firstly prepared and education primarily began at Harvard University in 1905,
then at Yale University in 1925. In time, dramatic writing courses began to be given at undergraduate
and graduate level in different countries. The first dramatics writing undergraduate study began in 1964
at the Department of Theatre at Ankara University. Today dramatic writing education actively continues
in seven universities. In addition four universities have also planned dramatic writing education but have
not begun to enroll students. The aim of this study is to examine dramatic writing education programs in
Turkey in a comparative perspective. The scope of the study is limited to active education programs in
Turkey in the academic year 2018-2019. The certificate programs, creative writing workshops or courseshave been excluded from the study. The method of the study is making a profile. Dramatic writing
education programs have been examined by using qualitative research methods, mainly document
review. A comparative evaluation of quotas, admission and graduation conditions, compulsory/elective
courses and program credits have qualitatively been made via researching available documentation