7. Uluslararası Akademik Spor Araştırmaları, Trabzon, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2023, ss.106-109
2023
Eğitim –Öğretim Yılı Yaz Okulunda Ders Alan Öğrencilerin Memnuniyet
Derecelerinin Araştırılması
Murat
BİNDESEN1, Ahmet ŞİRİNKAN1
Atatürk
Üniversitesi, Spor Bilimleri Fakültesi, Rekreasyon Bölümü, Erzurum. asirinkan@atauni.edu.tr
ÖZET
Giriş ve Amaç: Bu çalışmanın amacı, Atatürk
Üniversitesi, Spor Bilimleri Fakültesinde yaz okulunda ders alan (Eğitsel
Oyunlar, Ritm Eğitim ve Dans, Halk Oyunları) öğrencilerin memnuniyet
derecelerini araştırmaktır.
Materyal ve Metot: Araştırmaya, yaz okulunda 3 farklı
ders alan 185 öğrenci (120 erkek+65
kadın ) katılmıştır. Genel tarama yöntemine dayalı olarak yürütülen çalışmada
veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen likert tipi
anket kullanılmıştır. Verilerin çözümlemesinde yüzde, frekans, Ki-Kare
çözümleme tekniklerinden yararlanılmıştır.
Bulgular: Erkek öğrencilerin yaz okulundaki
derslerden memnun olduklarını belirtirken, kadın öğrencilerin memnuniyetsizliklerini
ifade ettikleri sonucuna ulaşılmıştır. Erkek öğrencilerin daha çok üst sınıftan
ders aldıklarını ve geçmiş dönemde başarısız oldukları derslerini aldıkları
için mezuniyette kolaylık sağlandığını ifade etmişlerdir. Kadın öğrenciler ise
daha çok derslerin tam olarak amacına ulaşmadığını, sadece ders geçmeyle yaz
okulunu tamamladıklarını ve tam olarak eğitim amacına ulaşmadığını
belirmişlerdir.
Sonuçlar: Araştırmanın sonuçlarına göre,
Spor Bilimleri Fakültesi, yaz okulunda ders alan erkek ve bayan öğrenciler
arasında memnuniyet bakımından anlamlı bir farklılık bulunmuştur.
Anahtar
Kelimeler: Öğrenci memnuniyeti, Koordinasyon, Beden Eğitimi
Investigation of the
Satisfaction Levels of the Students Who Took Courses in the 2023 Academic Year
Summer School
Murat BINDASEN1, Ahmet ŞİRİNKAN1
Atatürk University, Faculty of Sports Sciences,
Department of Recreation, Erzurum. asirinkan@atauni.edu.tr
ABSTRACT
Introduction
and Aim: The aim of this study is to investigate the
satisfaction levels of the students who take courses in the summer school
(Educational Games, Rhythm Education and Dance, Folk Dances) at Atatürk
University, Faculty of Sport Sciences.
Materials
and Methods: 185 students (120 men + 65 women) who took 3 different
courses in summer school participated in the research. A Likert-type
questionnaire developed by the researchers was used as a data collection tool
in the study, which was based on the general screening method. In the analysis
of the data, percentage, frequency, Chi-square analysis techniques were used.
Findings:
They
stated that male students mostly take courses from the upper class and that it
is easier to graduate because they take the courses they failed in the past
term. Female students, on the other hand, stated that the
courses did not fully reach their goals; they completed the summer school only
by passing the course and did not fully reach the educational goal.
Results: According to the results of the
research, a significant difference was found in terms of satisfaction between
male and female students who took courses at the Faculty of Sport Sciences
summer school. While male students stated that they were satisfied with the
lessons in summer school, it was concluded that female students expressed their
dissatisfaction.
Keywords:
Student satisfaction, Coordination, Physical Education