2023 Eğitim –Öğretim Yılı Yaz Okulunda Ders Alan Öğrencilerin Memnuniyet Derecelerinin Araştırılması


Creative Commons License

Şirinkan A.

7. Uluslararası Akademik Spor Araştırmaları, Trabzon, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2023, ss.106-109

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Trabzon
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.106-109
  • Atatürk Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

2023 Eğitim –Öğretim Yılı Yaz Okulunda Ders Alan Öğrencilerin Memnuniyet Derecelerinin Araştırılması

Murat BİNDESEN1, Ahmet ŞİRİNKAN1

Atatürk Üniversitesi, Spor Bilimleri Fakültesi, Rekreasyon Bölümü, Erzurum. asirinkan@atauni.edu.tr

ÖZET

Giriş ve Amaç: Bu çalışmanın amacı, Atatürk Üniversitesi, Spor Bilimleri Fakültesinde yaz okulunda ders alan (Eğitsel Oyunlar, Ritm Eğitim ve Dans, Halk Oyunları) öğrencilerin memnuniyet derecelerini araştırmaktır.

Materyal ve Metot: Araştırmaya, yaz okulunda 3 farklı ders alan 185 öğrenci  (120 erkek+65 kadın ) katılmıştır. Genel tarama yöntemine dayalı olarak yürütülen çalışmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen likert tipi anket kullanılmıştır. Verilerin çözümlemesinde yüzde, frekans, Ki-Kare çözümleme tekniklerinden yararlanılmıştır.

Bulgular: Erkek öğrencilerin yaz okulundaki derslerden memnun olduklarını belirtirken, kadın öğrencilerin memnuniyetsizliklerini ifade ettikleri sonucuna ulaşılmıştır. Erkek öğrencilerin daha çok üst sınıftan ders aldıklarını ve geçmiş dönemde başarısız oldukları derslerini aldıkları için mezuniyette kolaylık sağlandığını ifade etmişlerdir. Kadın öğrenciler ise daha çok derslerin tam olarak amacına ulaşmadığını, sadece ders geçmeyle yaz okulunu tamamladıklarını ve tam olarak eğitim amacına ulaşmadığını belirmişlerdir.

Sonuçlar: Araştırmanın sonuçlarına göre, Spor Bilimleri Fakültesi, yaz okulunda ders alan erkek ve bayan öğrenciler arasında memnuniyet bakımından anlamlı bir farklılık bulunmuştur.

Anahtar Kelimeler: Öğrenci memnuniyeti, Koordinasyon, Beden Eğitimi

Investigation of the Satisfaction Levels of the Students Who Took Courses in the 2023 Academic Year Summer School

 

Murat BINDASEN1, Ahmet ŞİRİNKAN1

Atatürk University, Faculty of Sports Sciences, Department of Recreation, Erzurum. asirinkan@atauni.edu.tr

 

ABSTRACT

               Introduction and Aim: The aim of this study is to investigate the satisfaction levels of the students who take courses in the summer school (Educational Games, Rhythm Education and Dance, Folk Dances) at Atatürk University, Faculty of Sport Sciences.

               Materials and Methods: 185 students (120 men + 65 women) who took 3 different courses in summer school participated in the research. A Likert-type questionnaire developed by the researchers was used as a data collection tool in the study, which was based on the general screening method. In the analysis of the data, percentage, frequency, Chi-square analysis techniques were used.

               Findings: They stated that male students mostly take courses from the upper class and that it is easier to graduate because they take the courses they failed in the past term. Female students, on the other hand, stated that the courses did not fully reach their goals; they completed the summer school only by passing the course and did not fully reach the educational goal.

Results: According to the results of the research, a significant difference was found in terms of satisfaction between male and female students who took courses at the Faculty of Sport Sciences summer school. While male students stated that they were satisfied with the lessons in summer school, it was concluded that female students expressed their dissatisfaction.

Keywords: Student satisfaction, Coordination, Physical Education