Medyanın Çocuklar Üzerindeki Etkisine Yönelik Öğretmen ve Öğretmen Adaylarının Metaforları


Creative Commons License

Koşan Y., Gürlen E.

International Journal of Early Childhood Education Studies, cilt.9, sa.1, ss.46-56, 2024 (Hakemli Dergi)

Özet

Bu araştırmada olgu bilim deseni kullanılarak öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının medyaya yönelik metaforik algılarının farklı demografik özellikler bağlamında incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 26 öğretmen ve 24 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda elde edilen metaforlar incelendiğinde; medyaya yönelik öğretmenlerin 23; öğretmen adaylarının ise 19 farklı metafor geliştirdikleri görülmüştür. Araştırma sonunda, mesleki hizmet süresinin öğretmenlerin medya algılarında farklılıklar yarattığı ve mesleki hizmet süresi daha uzun olan öğretmenlerin medyanın çocuklar üzerindeki etkilerine yönelik algılarının daha olumsuz olduğu; medya eğitimi alma durumunun iki katılımcı grubunun da medya algılarında belirgin bir farklılık yaratmadığı bulunmuştur. Ayrıca, öğretmenlerin öğretmen adaylarına göre medyaya yönelik algılarının daha olumsuz olduğu araştırmanın bir diğer bulgusudur.