I Kademe İlköğretim Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarındaki Coğrafya Konularının Öğrencilerin Soru Sorma ve Eleştiri Yapma Becerilerine Olan Katkısı Erzurum İl Merkezi Örneği


Creative Commons License

Ünal Ç., İlgaz S.

Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, cilt.6, ss.129-139, 2005 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 6
  • Basım Tarihi: 2005
  • Dergi Adı: Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: Academic Search Premier, TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.129-139
  • Atatürk Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu araştırmada, ilköğretim l. kademe sosyal bilgiler ders kitaplarındaki coğrafya konularının öğrencilerin beceri geliştirme ve eleştiri yapabilme yeteneğini geliştirmeye uygun olup olmadığı, öğretmen görüşlerine göre ortaya konulmaya çalışılmıştır.

Araştırma, 114 sınıf öğretmenine uygulanan anketten edinilen verilerle gerçekleştirilmiştir. Elde edilen bulgulara göre; ilköğretim l.kademe sosyal bilgiler ders kitaplarındaki coğrafya konularının , öğrencilerin soru sorma becerilerini geliştirmeye yönelik olduğu görüşüne katılan öğretmenlerimizin oranı % 49.1, eleştiri yapma becerilerini geliştirmeye yöneliktir, diyenlerin oranı ise % 45.7’ dir.