Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, cilt.6, ss.129-139, 2005 (Hakemli Dergi)
Bu araştırmada, ilköğretim l. kademe sosyal bilgiler ders kitaplarındaki coğrafya konularının öğrencilerin beceri geliştirme ve eleştiri yapabilme yeteneğini geliştirmeye uygun olup olmadığı, öğretmen görüşlerine göre ortaya konulmaya çalışılmıştır.
Araştırma, 114 sınıf öğretmenine uygulanan anketten edinilen verilerle gerçekleştirilmiştir. Elde edilen bulgulara göre; ilköğretim l.kademe sosyal bilgiler ders kitaplarındaki coğrafya konularının , öğrencilerin soru sorma becerilerini geliştirmeye yönelik olduğu görüşüne katılan öğretmenlerimizin oranı % 49.1, eleştiri yapma becerilerini geliştirmeye yöneliktir, diyenlerin oranı ise % 45.7’ dir.