Müzik Öğretmeni Adaylarının Armoni-Kontrpuan-Eşlik Dersine İlişkin Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi


Creative Commons License

Cengiz C., Lehimler E.

Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, cilt.22, ss.853-871, 2018 (Hakemli Dergi)

Özet

Bu araştırma, Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin “Armoni-Kontrpuan-Eşlik Dersi”ne ilişkin tutumlarını belirlemek ve bu tutumların cinsiyet, yaş, mezun olunan orta öğretim kurumu, bireysel çalgı ve dinlenilen müzik türü değişkenlerine göre farklılık gösterip göstermediği konusuna odaklanmaktadır. Araştırma betimsel araştırmalardan tarama modeli ile yürütülen bir araştırmadır. Araştırmada çalışma grubunu, rastgele ve yansız olarak seçilmiş 6 üniversitenin Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda 2016-2017 eğitim-öğretim yılında öğrenim görmekte olan ve Armoni-KontrpuanEşlik Dersini almış lisans 3. ve 4. sınıf öğrencilerinden 261 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak iki bölümden oluşan anket formu kullanılmıştır. Anket formunun birinci bölümü, öğrencilerin kişisel bilgilerini içeren 5 sorudan; ikinci bölümünde ise, araştırmacı tarafından geliştirilen 10’u olumlu 11’i olumsuz toplam 21 maddeden oluşan Armoni Dersine ilişkin Tutum Ölçeği’nden oluşmaktadır. Ölçek tek boyutlu olup, güvenirlilik katsayısı (Cronbach Alfa) 0,958 olarak bulunmuştur. Araştırmanın bulguları sonucunda öğrencilerin Armoni-Kontrpuan-Eşlik Dersine ilişkin tutum puanlarının yüksek oranda olumlu olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin Armoni-Kontrpuan-Eşlik Dersine ilişkin tutumlarının eğitim görülen üniversitelere göre farklılık gösterdiği; cinsiyet, yaş, mezun olunan orta öğretim kurumu, bireysel çalgı ve dinlenilen müzik türü değişkenlerine göre ise farklılık göstermediği tespit edilmiştir.