Türkçenin iyi ve etkili kullanımını amaçlayan Türk Dili dersi üniversitelerde 1983 yılından itibaren okutulmaya başlanmıştır. Bu ders ortak zorunlu dersler kategorisinde yer almakta ve ön lisans ve lisans programlarının tamamında bütün öğrencilerin bu dersi alması gerekmektedir. Bu öğrenciler arasında uluslararası öğrenciler de bulunmaktadır. Uluslararası öğrencilerin Türk Dili dersine yönelik beklentilerinin ne oranda gerçekleştiği ve öğrencilerin dersle ilgili nasıl bir tutum içinde oldukları çalışmanın araştırma sorusunu oluşturmaktadır. Bu amaçla araştırmada uluslararası öğrencilerin Türk Dili dersine yönelik tutumları belirlenmiştir. Bu doğrultuda Arslan (2012) tarafından geliştirilen “Türk Dili Dersi Tutum Ölçeği” Türkiye’de çeşitli üniversitelerde lisans ön lisans ve lisans programlarında öğrenim gören veya görmüş 305 uluslararası öğrenciye uygulanmıştır. Ölçekten elde edilen veriler nicel araştırma yaklaşımına dayalı tarama yöntemi ile incelenmiştir. Veriler incelenirken SPSS 21 programı kullanılmıştır. Tanımlayıcı istatiksel yöntemler ile niceliksel verilerin karşılaştırılmasında bağımsız örneklem t-testi ve ANOVA testleri tercih edilmiştir. Araştırma sonucunda uluslararası öğrencilerin Türk Dili dersine yönelik olumlu bir tutum içinde oldukları, araştırmada sağlık bilimleri ile ilgili bölüm okuyan öğrencilerin fen bilimleri ve sosyal bilimlerle ilgili alanlarda okuyan öğrencilere göre derse yönelik daha olumsuz bir tutum içinde oldukları tespit edilmiştir. Ayrıca Türkçe öğrenim süresi arttıkça derse karşı olumlu tutumun arttığı sonucuna ulaşılmıştır. Bunların yanında erkek öğrencilerin Türk Dili dersine yönelik tutumlarının kadın öğrencilere kıyasla daha olumlu olduğu belirlenmiştir.
The Turkish Language course, which aims at good and effective use of Turkish, has been taught in universities since 1983. This course is included in the category of common corecourses, and all students are required to take this course in all associate and undergraduate programs.International students are also among those required to take this course. The research question of the study is to what extent the expectations of international students about the Turkish Language course are realized and what kind of attitudes they have towards the course. For this reason, the study aimed to determine international students’ attitudes towards the Turkish Language course. In this context, the “Turkish Language Course Attitude Scale” de- veloped by Arslan (2012) was applied to 305 international students who are studying or have studied in associate and undergraduate programs at various universities in Turkey. The data obtained from the scale were anal- yzed using the survey method based on a quantitative research approach. The SPSS 21 program was used for data analysis. Descriptive statistical methods and independent sample t-tests and ANOVA tests were used to compare the quantitative data. The study found that international students have a positive attitude toward the Turkish Language course. However, students studying in health-related fields exhibited a more negative attitude towards the course than those studying in the natural and social sciences. Additionally, it was concluded that as the duration of Turkish language learning increased, developed more positive attitudes towards the cour- seFurthermore, male students were found to have a more positive attitude towards the Turkish Language course than female students.