SAKARYA UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION, cilt.4, sa.1, ss.116-136, 2014 (Hakemli Dergi)
Bu çalışmanın amacı Türkiye`de 2007-2011 yılları arasında “Eğitim Programları ve Öğretim” (EPÖ) alanında yayınlanmış makalelerin incelenerek alandaki araştırma eğilimlerinin belirlenmesidir. Bu temel amaç doğrultusunda, makaleler yayınlandığı yıl, yazar sayısı, yöntemi, veri toplama araçları, örneklem özellikleri, veri analiz teknikleri, konu alanları ve konuları açısından değerlendirilmiştir. Makaleler betimsel yaklaşım çerçevesinde doküman incelemesi yapılarak incelenmiş ve her bir makale “Makale Sınıflama Formu” kullanılarak betimsel ve içerik analizine tabi tutulmuştur. Çalışmada ULAKBİM Ulusal Sosyal ve Beşeri Bilimler Veri Tabanında taranan ve EPÖ alanında yayın yapan 24 dergi analiz kapsamına alınmış olup, çalışma 2007-2011 yılları ile sınırlandırılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre makalelerin büyük çoğunluğunun
tek ya da iki yazarlı olduğu, nicel çalışmalar olduğu, betimsel tarama türünde olduğu, makalelerde çoğunlukla anket ya da likert tipi ölçeklerin kullanıldığı, lisans öğrencileriyle çalışıldığı ve t-testi ve varyans analizi istatistiklerinin kullanıldığı belirlenmiştir. Ayrıca incelenen makalelerin yarıdan fazlasının öğrenme, öğretme, öğrenci-öğretmen özellikleri, öğretmen yetiştirme ve program değerlendirme konu alanlarında yapıldığı sonucuna ulaşılmıştır.
The purpose of this study is to find out research trends in the field of “Curriculum and Instruction” (CI) in Turkey by exploring the articles that were published between 2007 and 2011. For the purpose, articles were evaluated in terms of their publishing dates, number of authors, methods, data collection procedures, sample characteristics, data analysis techniques, subject areas and their topics. The articles were explored
by investigating the documents within the framework of descriptive approach and research trends in the field of CI were attempted to be described. In the study, 24 journals that are published in the field of CI, which are all included in the ULAKBIM Database, were covered in the study. According to results it was determined that the majority of the articles were written either by a single author or two authors, used quantitative research method, descriptive studies, used questionnaires and likert type scale, studied with graduate students and used t-test and variance analysis.