8. ULUSLARARASI ERCİYES BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR KONGRESİ , Kayseri, Türkiye, 1 - 02 Ekim 2022, ss.126-144
Bilindiği gibi insanlık küresel rekabetin getirdiği önemli sorunlar yaşamaktadır. Bu
sorunlardan en etkili olanları eğitim sorunlarıdır. Bu çalışmada sorunların tamamının ele
alınması değil de, özellikle pandemi döneminde uzaktan eğitimde ilkokul öğretmenlerinin
yaşadığı sorunlar ele alınmıştır. 1 Aralık 2019 tarihinde Çin’in Hubei bölgesinin başkenti olan
Vuhan’da ortaya çıkan virüs salgını; Covid-19 pandemisi tüm ülkeleri oldukça olumsuz yönde
etkilemiştir. Sağlık sistemlerinde başlayan sorunlar pandemi süreci içerisinde eğitimde dahil
olmak üzere bir çok alanda ciddi etkilere neden olmuştur. Türkiye’de eğitim uzun bir süre yüz
yüze olarak yapılamammış olup, geleneksel eğitim: EBA, Zoom, watsapp gibi araçlarla internet
üzerinden ve uzaktan eğitim araçlarıyla sürdürülmeye çalışılmıştır. Kısa bir süre hibrit eğitime
geçilse de, vaka sayılarının tekrar artış göstermesi sonucunda tekrar uzaktan eğitime geçiş
kararı uygulanmıştır. Bu çalışma; Covid-19 virüsünün sebep olduğu pandemi nedeniyle,
uzaktan eğitim faaliyetlerinde ilkokul öğretmenlerinin sorunlarının tespit edilmesi ve bunlara
çözüm önerileri sunmayı amaçlamaktadır. Tesadüfi örneklem yoluyla belirlenen ilkokul
öğretmenlerinin görüşlerini almak için, daha önce benzer çalışmalarda kullanılan çoktan
seçmeli ve seçenekleri; “Kesinlikle katılıyorum, Biraz katılıyorum, Ne katılıyor ne
katılmıyorum, Pek katılmıyorum, Kesinlikle katılmıyorum” şeklinde olan bir anket
kullanılmıştır. Anketi kullanmak için bilmek için Kırklareli Valilik makamından MEB
13/12/2021 tarihinde ve E81588373-605.01- 38850656 onay alınmıştır. Betimsel olan bu
çalışmada, nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Bu araştırmanın evreni Kırklareli ilinde; 1-
Kırklareli Merkez Atatürk İlkokulu, 2-Kırklareli Merkez Hamdi Helvacı İlkokulu, 3-Kırklareli
Merkez Ziya Gökalp İlkokulu, 4-Kırklareli Merkez Ahmet Cevdet Paşa İlkokulu’nda görev
yapan ilkokul öğretmenleri oluşturmuştur. Alan yazın taramasının ardından, pandemi
döneminde uzaktan eğitimde ilkokul öğretmenlerinin yaşadığı sorunlarla ilgili elde edilen
veriler SPSS20 programıyla analiz edilmiş yapılan analizler ışığında pandemi döneminde uzaktan eğitimde ilkokul öğretmenlerinin yaşadığı sorunlara yönelik olarak çeşitli önerilerde
bulunulmuştur.