PANDEMİ DÖNEMİNDE UZAKTAN EĞİTİMDE İLKOKUL ÖĞRETMENLERİNİN YAŞADIĞI SORUNLAR (KIRKLARELİ ÖRNEKLEMİ)


Creative Commons License

Engin A. O., Solmaz S., Engin M. Ç.

8. ULUSLARARASI ERCİYES BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR KONGRESİ , Kayseri, Türkiye, 1 - 02 Ekim 2022, ss.126-144

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Kayseri
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.126-144
  • Atatürk Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bilindiği gibi insanlık küresel rekabetin getirdiği önemli sorunlar yaşamaktadır. Bu sorunlardan en etkili olanları eğitim sorunlarıdır. Bu çalışmada sorunların tamamının ele alınması değil de, özellikle pandemi döneminde uzaktan eğitimde ilkokul öğretmenlerinin yaşadığı sorunlar ele alınmıştır. 1 Aralık 2019 tarihinde Çin’in Hubei bölgesinin başkenti olan Vuhan’da ortaya çıkan virüs salgını; Covid-19 pandemisi tüm ülkeleri oldukça olumsuz yönde etkilemiştir. Sağlık sistemlerinde başlayan sorunlar pandemi süreci içerisinde eğitimde dahil olmak üzere bir çok alanda ciddi etkilere neden olmuştur. Türkiye’de eğitim uzun bir süre yüz yüze olarak yapılamammış olup, geleneksel eğitim: EBA, Zoom, watsapp gibi araçlarla internet üzerinden ve uzaktan eğitim araçlarıyla sürdürülmeye çalışılmıştır. Kısa bir süre hibrit eğitime geçilse de, vaka sayılarının tekrar artış göstermesi sonucunda tekrar uzaktan eğitime geçiş kararı uygulanmıştır. Bu çalışma; Covid-19 virüsünün sebep olduğu pandemi nedeniyle, uzaktan eğitim faaliyetlerinde ilkokul öğretmenlerinin sorunlarının tespit edilmesi ve bunlara çözüm önerileri sunmayı amaçlamaktadır. Tesadüfi örneklem yoluyla belirlenen ilkokul öğretmenlerinin görüşlerini almak için, daha önce benzer çalışmalarda kullanılan çoktan seçmeli ve seçenekleri; “Kesinlikle katılıyorum, Biraz katılıyorum, Ne katılıyor ne katılmıyorum, Pek katılmıyorum, Kesinlikle katılmıyorum” şeklinde olan bir anket kullanılmıştır. Anketi kullanmak için bilmek için Kırklareli Valilik makamından MEB 13/12/2021 tarihinde ve E81588373-605.01- 38850656 onay alınmıştır. Betimsel olan bu çalışmada, nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Bu araştırmanın evreni Kırklareli ilinde; 1- Kırklareli Merkez Atatürk İlkokulu, 2-Kırklareli Merkez Hamdi Helvacı İlkokulu, 3-Kırklareli Merkez Ziya Gökalp İlkokulu, 4-Kırklareli Merkez Ahmet Cevdet Paşa İlkokulu’nda görev yapan ilkokul öğretmenleri oluşturmuştur. Alan yazın taramasının ardından, pandemi döneminde uzaktan eğitimde ilkokul öğretmenlerinin yaşadığı sorunlarla ilgili elde edilen veriler SPSS20 programıyla analiz edilmiş yapılan analizler ışığında pandemi döneminde uzaktan eğitimde ilkokul öğretmenlerinin yaşadığı sorunlara yönelik olarak çeşitli önerilerde bulunulmuştur.