Çalışmanın amacı, Bilecik ilinde üniversite eğitimi gören öğrencilerin fiziksel aktivite ve yaşam kaliteleri arasındaki ilişki incelenerek, sporun yaşam kalitesini arttırmadaki önemini ortaya koyabilmektir. Çalışmaya 175’ i kadın ve 210’ u erkek olmak üzere toplam 385 kişi katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Kişisel Bilgi Formu, Serbest Zaman Fiziksel Aktivite Kısıtlayıcıları Ölçeği ve Dünya Sağlık Örgütü Yaşam Kalite Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde t testi ve serbest zaman fiziksel aktiviteleri ile yaşam kalitesi arasında istatistiksel olarak bir ilişki olup olmadığını belirlemek amacı ile de Pearson Correlation analiz tekniği kullanılmıştır. Ayrıca katılımcıların demografik özelliklerinin ve ölçeklerden aldıkları ortalama puanların belirlenmesi için yüzde, frekans ve ortalama puanları incelenmiştir. Elde edilen veriler SPSS 26 paket programı ile analiz edilmiştir. Elde edilen veriler doğrultusunda üniversite öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeylerinde cinsiyet, medeni durum düzeylerinde anlamlı farklılık olduğu (p<0,05), yaşam kalitesi düzeyine göre ise eğitim düzeyi ve medeni durum düzeylerinde anlamlı farklılık olduğu (p<0,05) tespit edilmiştir. Üniversite öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeyleri erkeklerin kadın öğrencilere göre yüksek olduğundan fiziksel aktiviteye yönelik projeler yapılarak katılmaları teşvik edilmelidir. Yine yaşam kalitesine yönelik aktivitelerin saatlerinin artırılması sağlanabilir.
This study investigates revealing the importance of sports in increasing the quality of life by examining the relationship between physical activity and quality of life of students studying at the Bilecik University. A total of 385 people, 175 women and 210 men, participated in the study. Personal Information Form, Leisure Time Physical Activity Restraints Scale and World Health Organisation Quality of Life Scale were used as data collection tools in the study. In the analysis of the data, t test and Pearson Correlation analysis technique was used to determine whether there is a statistical relationship between leisure time physical activities and quality of life. In addition, percentage, frequency and average scores were examined to determine the demographic characteristics of the participants and the average scores they got from the scales. The obtained data were analyzed with SPSS 26 package program. In line with the data obtained, it was determined that there was a significant difference (p<0,05) in gender and marital status levels in the physical activity levels of university students, and there was a significant difference (p<0,05) in education level and marital status levels according to the quality of life level. Since the physical activity levels of university students are higher among male than female students, they should be encouraged to participate in physical activity projects. Again, it can be ensured that the hours of activities for quality of life can be increased.