5. SINIF SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE DRAMA VE BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİMİN AKADEMİK BAŞARI VE BİLGİLERİN KALICILIĞINA ETKİSİ


Creative Commons License

Gürbüz N., İlgaz S.

MILLI EGITIM, cilt.50, sa.229, ss.179-203, 2021 (Scopus) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 50 Sayı: 229
  • Basım Tarihi: 2021
  • Dergi Adı: MILLI EGITIM
  • Derginin Tarandığı İndeksler: Scopus, Central & Eastern European Academic Source (CEEAS), TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.179-203
  • Atatürk Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Öz: Bu araştırmanın amacı drama ve bilgisayar destekli öğretim [BDÖ] yöntemlerinin ve ders kitabı merkezli öğretimin 2005 yılı Sosyal Bilgiler öğretim programında yer alan 5. sınıf Sosyal Bilgiler dersi “Bir Ülke Bir Bayrak” ünitesindeki bazı soyut kavramlarla ilgili öğrencilerin akademik başarıları ve bilgilerin kalıcılığı üzerine etkilerini incelemektir. Araştırmada nicel yöntemden yararlanılmıştır. Çalışma grubu Doğu Anadolu’da bir ortaokulun 5. sınıfındaki 78 öğrenciden oluşmuştur. Deney gruplarından birine drama, diğerine BDÖ yöntemiyle öğretim; kontrol grubuna ders kitabı merkezli öğretim beş hafta uygulanmıştır. Bulgulara göre drama ve BDÖ yöntemlerinin akademik başarı ve bilgilerin kalıcılığının artışında etkili olduğu fakat yöntemlerin arasında anlamlı fark olmadığı; ders kitabı merkezli öğretimin akademik başarı ve bilgilerin kalıcılığında anlamlı fark oluşturmadığı sonucuna varılmıştır.