VIII. Tarım Ekonomisi Kongresi, Bursa, Türkiye, 25 - 27 Haziran 2008, ss.416-425
Bu çalışma, Erzurum İli kentsel alanında tavuk eti tüketim yapısını incelemek
amacıyla yürütülmüştür. Çalışmada halkın gelir düzeyinin tavuk eti tüketim
davranışları ile olan ilişkileri ele alınmıştır. Araştırma sonucunda ailelerin yıllık
tavuk eti tüketim miktarı 10,80 kg olarak bulunmuştur. Tüketicilerin tavuk eti alım
sıklığı olarak % 53,07’sinin haftada bir tavuk eti satın aldığı gözlenirken, ayda bir
alanların oranı ise %3,53 olarak bulunmuştur. Tavuk eti satın alırken markaya dikkat
edenlerin oranı % 88,22 olarak saptanmıştır. Tüketicilerin %49,71’i tavuk etini
marketten satın aldıklarını belirtmişlerdir. Tavuk eti satın almada tüketicilerin dikkat
ettikleri en önemli kriterler tazelik, marka ve ucuzluktur.