Erzurum İli Merkez İlçede Ailelerin Tavuk Eti Tüketim ve Satın Alma Davranışları Üzerine Bir Araştırma


Creative Commons License

SAKLICA A., KADANALI E., DAĞDEMİR V.

VIII. Tarım Ekonomisi Kongresi, Bursa, Türkiye, 25 - 27 Haziran 2008, ss.416-425

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Bursa
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.416-425
  • Atatürk Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu çalışma, Erzurum İli kentsel alanında tavuk eti tüketim yapısını incelemek amacıyla yürütülmüştür. Çalışmada halkın gelir düzeyinin tavuk eti tüketim davranışları ile olan ilişkileri ele alınmıştır. Araştırma sonucunda ailelerin yıllık tavuk eti tüketim miktarı 10,80 kg olarak bulunmuştur. Tüketicilerin tavuk eti alım sıklığı olarak % 53,07’sinin haftada bir tavuk eti satın aldığı gözlenirken, ayda bir alanların oranı ise %3,53 olarak bulunmuştur. Tavuk eti satın alırken markaya dikkat edenlerin oranı % 88,22 olarak saptanmıştır. Tüketicilerin %49,71’i tavuk etini marketten satın aldıklarını belirtmişlerdir. Tavuk eti satın almada tüketicilerin dikkat ettikleri en önemli kriterler tazelik, marka ve ucuzluktur.