AKADEMİAR Akademik İslam Araştırmaları Dergisi, sa.6, ss.67-92, 2019 (Hakemli Dergi)
Öz
Geçmişte olduğu Cumhuriyet döneminde de sanatçı, filozof, şair, mimar gibi meslek
tasavvufî neşveden etkilenmişlerdir. Necip Fazıl’ı yakan nazar, Nurettin Topçu’da
maârif ve Turgut Cansever’de mimariyi yeşertmiştir. Erol Akyavaş’ın gördüğü rüya
Muzaffer Ozak Efendi’nin irfanî yorumundan geçince “Miraçnâme” olarak tuvale
aksetmiş, Hasan Aycın’da ise çizgiye yansımıştır. Bu derin düşünce Yahya Kemal
Beyatlı’ya “Süleymaniye’de Bayram Sabahı”nı, Nâzım Hikmet’e “Dergâh Kuyusu”’nu,
Sabahattin Ali’ye “Abdülkâdir Geylânî Hazretleri’ne Nefes”i yazdırmıştır.
Biz bu makalemizde Erol Akyavaş ve Hasan Aycın örnekleri üzerinden resim ve
karikatür sanatındaki sûfîyane tesirler üzerinde durduk. Yaşayan örnekler üzerinde
durduk.
Anahtar Kelimeler: Tasavvuf, medeniyet, resim, karikatür.
Abstract
In the period of the Republic, the profession such as artist, philosopher, poet, architect was affected by mysticism. Necip Fazılert burning the evil eye, Nurettin
Topçu’da maârif and Turgut Cansever’da architecture has grown. When the dream
Erol Akyavaş passed through the lively interpretation of Muzaffer Ozak Efendi, he
reflected the canvas as ir Miraçnâme Öz and reflected on the line in Hasan Aycın.
This deep thought has written to Yahya Kemal Beyatlı the G Bayram Sabahı in Süleymaniye ’, Nâzım Hikmet to the’ Dergâh Kuyusu usu, to Sabahattin Ali to ’Breath
to Abdülkâdir Geylânî His Holiness Bu. In this article, we focused on the sufiyyane
influences in the art of painting and caricature by Erol Akyavaş and Hasan Aycın
examples. we focused on living examples.
Keywords: Sufism, civilization, painting, cartoon.