COVID-19 PANDEMİSİ SIRASINDA HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN EÖĞRENMEYE YÖNELİK TUTUMLARININ BELİRLENMESİ: KESİTSEL BİR ARAŞTIRMA


Creative Commons License

Yayla A., Eskici İlgin V., Topallı B.

Uluslararası Pandeminin Ruh Sağlığına Yansımaları ve Psikososyal Bakım Kongresi, Erzurum, Türkiye, 24 - 25 Haziran 2021, ss.278-279

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Erzurum
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.278-279
  • Atatürk Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Özet

Amaç: Bu çalışma, COVID-19 pandemisi sırasında hemşirelik öğrencilerinin eöğrenmeye yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla yapıldı. Yöntem: Araştırma, tanımlayıcı ve kesitsel tipte bir çalışmadır. Bir üniversitenin hemşirelik bölümü öğrencileri araştırmanın evrenini oluşturdu. Araştırmanın verileri, Mart -Nisan 2021 tarihleri arasında Google forms aracılığıyla toplandı. Çalışmaya katılmaya gönüllü olan ve sosyal medya araçlarını kullanan 353 öğrenci hemşire araştırmanın örneklemini oluşturdu. Veri toplama araçlarına ilişkin bir bağlantı adresi elde edilerek, öğrencilere e-posta ve mesaj yolu ile ulaştırıldı. Veriler, “Tanıtıcı Özellikler Formu” ve “E Öğrenmeye Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılarak toplandı. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistikler, bağımsız gruplarda t- testi ve One Way Anova analizi kullanıldı. Bulgular: Araştırma kapsamına alınan öğrencilerin %73.1’inin kadın, %62,3’ünün 20- 21 yaş aralığında olduğu, %28,9’unun 1. sınıfta okuduğu, %41,4’ünün Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (AGNO)’nın 3.01-3.50 arasında olduğu belirlendi. Öğrencilerin Eöğrenmeye Yönelik Tutum Ölçeği’nden aldıkları toplam puan ortalaması 56,45±10,67 olarak tespit edildi. Öğrencilerin ölçek toplam puan ortalamaları ile yaş ve pandemiden önce online eğitim alma durumu arasında istatistiksel olarak anlamlı fark saptanırken (p< 0,05); cinsiyet, sınıf, AGNO, online eğitimde kullanılan iletişim aracı arasında istatistiksel olarak anlamlı fark saptanmadı (p>0,05). Sonuç: Hemşirelik öğrencilerinin pandemi sırasında E-öğrenmeye yönelik tutumlarının orta düzey olduğu, 20-21 yaş aralığında olan ve pandemiden önce online eğitim alan öğrencilerin E- öğrenmeye yönelik tutumlarının daha yüksek olduğu bulundu.