Öğretmen adaylarının interneti kullanma amaçlarına göre iletişim becerileri ve öz yeterlik düzeyleri


Creative Commons License

Başerer Z., Kısaç İ.

Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, sa.35, ss.117-129, 2017 (Hakemli Dergi)

Özet

Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının interneti kullanma amaçlarına göre iletişim becerileri ve öz yeterlik düzeylerini incelemektir. Araştırma, Gazi Eğitim Fakültesi öğretmen adaylarından rastgele seçilen 450 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma verilerinin toplanmasında Kişisel Bilgi Formu, İletişim Becerileri Değerlendirme Ölçeği ve Genel Öz-Yeterlik Ölçeği kullanılmıştır. Yapılan araştırmada öğretmen adaylarının interneti film izlemek veya oyun oynamak amaçlı kullanmaları ile iletişim beceri düzeyleri arasında anlamlı bir fark bulunmuştur. Bu sonuç interneti film izlemek veya oyun oynamak amaçlı kullanan öğrencilerin iletişim beceri düzeylerinin diğerlerinden daha düşük olduğunu göstermektedir. Diğer yandan internetin daha çok sosyal paylaşım sitelerinde gezinmek ya da yeni bilgiler edinmek amaçlı kullanılması ile iletişim beceri düzeyleri arasında anlamlı bir farkın olmadığı tespit edilmiştir. Bunlara ek olarak, araştırmada, öğretmen adaylarının interneti daha çok film izlemek, sosyal paylaşım sitelerinde gezinmek ya da yeni bilgiler edinmek amaçlı kullanmaları ile öz yeterlik düzeyleri arasında da anlamlı bir fark bulunmamıştır. Ancak internetin daha çok oyun oynamak amaçlı kullanılması ile öz yeterlik düzeyi arasında anlamlı bir farkın olduğu saptanmıştır