Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, sa.35, ss.117-129, 2017 (Hakemli Dergi)
Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının interneti kullanma amaçlarına göre iletişim
becerileri ve öz yeterlik düzeylerini incelemektir. Araştırma, Gazi Eğitim Fakültesi öğretmen
adaylarından rastgele seçilen 450 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma verilerinin toplanmasında
Kişisel Bilgi Formu, İletişim Becerileri Değerlendirme Ölçeği ve Genel Öz-Yeterlik Ölçeği
kullanılmıştır. Yapılan araştırmada öğretmen adaylarının interneti film izlemek veya oyun oynamak
amaçlı kullanmaları ile iletişim beceri düzeyleri arasında anlamlı bir fark bulunmuştur. Bu sonuç interneti
film izlemek veya oyun oynamak amaçlı kullanan öğrencilerin iletişim beceri düzeylerinin diğerlerinden
daha düşük olduğunu göstermektedir. Diğer yandan internetin daha çok sosyal paylaşım sitelerinde
gezinmek ya da yeni bilgiler edinmek amaçlı kullanılması ile iletişim beceri düzeyleri arasında anlamlı
bir farkın olmadığı tespit edilmiştir. Bunlara ek olarak, araştırmada, öğretmen adaylarının interneti daha
çok film izlemek, sosyal paylaşım sitelerinde gezinmek ya da yeni bilgiler edinmek amaçlı kullanmaları
ile öz yeterlik düzeyleri arasında da anlamlı bir fark bulunmamıştır. Ancak internetin daha çok oyun
oynamak amaçlı kullanılması ile öz yeterlik düzeyi arasında anlamlı bir farkın olduğu saptanmıştır