Ankara IV. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi, Ankara, Türkiye, 10 - 11 Nisan 2021, ss.173-174
Bilgi ve Belge Yönetimi bölümleri hem yurtdışında hem de ülkemizde basılı ve elektronik
ortamda bulunan bilgi kaynaklarının sağlanması, düzenlenmesi, bilgi erişim sistemlerinin
tasarlanması ve bu tasarlanan bilgi sistemlerinin etkili ve verimli kullanımlarının artırılarak
bilginin bireysel ve toplumsal yarara dönüştürülmesi sürecinde görev alan, bilginin üretimi ve
paylaşımı noktasında kuramsal ve uygulamalı araştırmalar yapan özgüveni yüksek insan
gücünü oluşturmayı hedefleyen bölümlerdir. Ülkemizde Bilgi ve Belge Yönetimi
bölümlerinde uygulanan ders müfredatlarının benzer olması, bu bölümlerden mezun olacak
olan öğrencilerin benzer bilgi ve becerilerle mezun olmasını olanaklı kılarak, meslek
yaşamlarında özellikle teorik açıdan aralarında yaşanabilecek olası eşitsizlik problemlerini de
ortadan kaldırmaya yardımcı olacaktır. Bölümlerde benzer ders programlarının
yürütülebilmesi ve ilgili derslerin içeriklerinin oluşturulabilmesi bölümlerde görev yapan
öğretim elemanlarıyla doğrudan ilişkilidir. Disiplinlerarası araştırma ve çalışma olanağı
bulunan Bilgi ve Belge Yönetimi bölümlerinde alan dışı görev alan öğretim elemanlarının
niceliksel olarak alan içi görev yapan öğretim elemanlarından fazla olmasının yürütülen ders
müfredatlarında olası etkisinin değerlendirilmesi hem öğrenciler için hem de bölümler arası
standartlaşma olması açısından önemlidir. Ülkemizde 12 üniversitede Bilgi ve Belge
Yönetimi bölümü aktif olarak eğitime devam etmektedir. Bu çalışmada betimleme yöntemi
kullanılarak Bilgi ve Belge Yönetimi bölümlerinde görev yapan öğretim elemanlarının lisans,
yüksek lisans, doktora eğitimlerini hangi bölümlerde tamamladıklarına yönelik bilgiler ele
alınmış ayrıca doçent ve profesör kadrolarında görev yapan öğretim elemanlarının doçentlik
alanları incelenmiş Bilgi ve Belge Yönetimi bölümlerinde mevcut akademik kadro dağılımları
karşılaştırmalı olarak değerlendirilmiştir.