Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sa.25, ss.128-150, 2021 (Hakemli Dergi)
2020 yılında dünyanın siyasal gündemine oturan, küresel siyaseti, uluslararası ilişkileri
ve medyayı etkileyen II. Karabağ Savaşı, uzun zaman araştırmalara konu olacağa benzemektedir.
Bu tarihsel olayı, yalnızca bir askeri operasyon olarak değerlendirmemek gerekir. Savaşın,
bölgede politik dengeleri değiştirmesinden iletişimsel süreçleri ve söylem düzenlerini etkilemesine
kadar farklılaşan boyutları bulunmaktadır. Bu çalışmada, II. Karabağ Savaşı’nın medyadaki
söylem yansımalarına dair bir araştırma yapmak amaçlanmıştır. Bu bağlamda Habertürk ve CNN
Türk TV kanallarında yayımlanan 4 tartışma programından birer program örneği çözümlenmiştir.
Çalışmada retorik kavramı-tartışma programları ilişkisi odağında, II. Karabağ Savaşı içerikli
program örnekleri amaçsal örnekleme yöntemiyle, içerik çözümlemesi ve retorik çözümleme
yöntemleri kullanılarak değerlendirilmiştir. Sonuç olarak, Türkiye elektronik medyasının, olgusal
gerçeğe sadık kalıyormuş gibi görünerek, aslında ciddi editöryal içeriği konuşmacıların retorik
çarpıtmalarla takdim etmelerini dikkate almayıp, reyting kaygılarıyla biçimlenmiş
“politainement” türü bir tartışma kültürü üretmeyi tercih ettiği gözlenmiştir.