Eyfor 2022, İzmir, Türkiye, 11 - 15 Mayıs 2022, ss.8-11
Bu
araştırmanın amacı, İngilizce öğretmenlerinin yaratıcı drama ile ilgili
algılarının yaratıcı dramanın genel özelliklerini yansıtıp yansıtmadığını
araştırmak için metafor yöntemi kullanarak belirlemektir. Araştırmanın doğası
gereği nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması ile desenlenmiştir. Araştırmaya
katılan öğrencilerin ‘yaratıcı drama’ kavramına yönelik algılarını belirlemek
amacıyla veri toplama aracı olarak ‘metafor formu’ kullanılmıştır.
Formda “Yaratıcı drama........... . Çünkü ......... .” cümlesi yer
almaktadır. Çalışma grubunu, amaçlı örnekleme yöntemiyle belirlenen İngilizce
öğretmenleri oluşturacaktır. Elde edilen veriler içerik analizi ile
çözümlenecektir. Araştırma sonuçlarına göre; “yaratıcı drama” kavramına yönelik
metaforlar, yarı yapılandırılmış görüşmelerle desteklenerek kategoriler ortaya
konulacak ve direkt alıntılarla desteklenecektir.