Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, cilt.10, sa.3, ss.1215-1223, 2021 (Hakemli Dergi)
Eğitim, önemli deneyimlerin önceki nesillerden sonraki nesillere sürekli
olarak aktarılması için sosyal olarak organize edilmiş ve düzenlenmiş bir
süreçtir. Bu süreçte ortaya çıkacak herhangi bir aksaklık toplumun tüm
üyelerini etkisi altına alarak onları olumsuz yönde etkilemektedir. Eğitimde
ortaya çıkan aksaklıkların pek çok nedeni vardır. Ancak bunların arasında en
göze çarpan toplumsal cinsiyet eşitsizliğinin yarattığı aksaklıktır. Eğitimde
toplumsal cinsiyet eşitsizliğinin giderilmesi için yapılması gereken ilk iş
kaliteli bir eğitim anlayışına sahip olmaktır. Çünkü mevcut olan bir eğitim
sistemi, ayrımcı bir yapıya sahip olduğu veya tüm kız ve erkek çocukların
eğitiminin kişisel ve sosyal olarak değerli olmasını sağlamadığı müddetçe o
eğitim sistemi kalitenin temel boyutlarından yoksun olmaktadır. Yapılan
çalışma bu düşüncelerden hareketle ortaya çıkmıştır. Çalışma toplumsal
cinsiyet ve eğitimsel kazanım arasındaki ilişkiye genel bir bakış açısı
sağlamakta, okula erişimi toplumsal cinsiyet eşitliğine dayalı olarak
iyileştirme ve toplumsal cinsiyet eşitsizliğinin yaygınlaşmasını giderme
konuları hakkında öneri sunmaktadır