1. Pandemi Sürecinde Yabancı Dil Öğretimi Uluslararası Kongresi, Bartın, Türkiye, 19 - 20 Haziran 2021, cilt.3, ss.294-303
Özet
Pandemi süreci nedeniyle uzaktan eğitime geçiş, eğitimcileri öğrencilerin daha
verimli bir şekilde faydalanabileceği yeni bir yöntem geliştirmeye mecbur bırakmıştır. Nitekim alışık olunan eğitim sistemi değişmiş, öğrenci ile yüz yüze eğitim
imkânı ortadan kalkmıştır. Uzaktan eğitimde, dil öğretiminin önemli bir yanı
olan yüz yüze eğitim imkânını bulamayan eğitimci, bu durumu yeni yöntemlerle
telafi etme çabası içerisindedir. Bu yöntemlerin başında dil eğitiminde takip edilen
materyallerin uzaktan eğitime uygunluğu yer almaktadır. Ayrıca ses ve görsel
ağırlıklı, tedrici (kademeli) usul ile nispeten hafifletilmiş bilgi içerikli materyalleri
geliştirmek de uzaktan eğitim sürecinin verimli bir şekilde değerlendirilmesinde
önemli bir rol oynayacaktır.
Konu çokluğundan dolayı öğrencilerin kavramakta zorlandığı gramerin hafifletilerek ilk ve orta seviye Arapça düzeyine çekilmesi, çok kullanılmayan kuralların
ertelenmesi, hatta bazı konuların hazırlık sınıfları müfredatından çıkarılması gerekmektedir. Dil öğretiminin tüm zorluklarına rağmen uzaktan eğitimde kullanılan
teknolojik imkânlar sayesinde öğrencilerin korkularını bastırmak ve öğrenimi
eğlenceli bir hale getirmek mümkün olabilir. Bu nedenle Arapça öğretiminde
kullanılan materyal tercihi dil eğitim ve öğretiminde önemli bir etken durumundadır. Bu çalışma, dil öğreniminde gerekli olan gramer bilgisi seviyesini tespit
etmekte ve etkili bir dil öğretimi için gerekli olan çözüm önerilerini sunmaktadır.