Pandemi Dönemi Arapça Öğretiminde Seviye Sorunu -Gramer Örneği-


Creative Commons License

Akçakoca Y.

1. Pandemi Sürecinde Yabancı Dil Öğretimi Uluslararası Kongresi, Bartın, Türkiye, 19 - 20 Haziran 2021, cilt.3, ss.294-303

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Cilt numarası: 3
  • Basıldığı Şehir: Bartın
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.294-303
  • Atatürk Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Özet Pandemi süreci nedeniyle uzaktan eğitime geçiş, eğitimcileri öğrencilerin daha verimli bir şekilde faydalanabileceği yeni bir yöntem geliştirmeye mecbur bırakmıştır. Nitekim alışık olunan eğitim sistemi değişmiş, öğrenci ile yüz yüze eğitim imkânı ortadan kalkmıştır. Uzaktan eğitimde, dil öğretiminin önemli bir yanı olan yüz yüze eğitim imkânını bulamayan eğitimci, bu durumu yeni yöntemlerle telafi etme çabası içerisindedir. Bu yöntemlerin başında dil eğitiminde takip edilen materyallerin uzaktan eğitime uygunluğu yer almaktadır. Ayrıca ses ve görsel ağırlıklı, tedrici (kademeli) usul ile nispeten hafifletilmiş bilgi içerikli materyalleri geliştirmek de uzaktan eğitim sürecinin verimli bir şekilde değerlendirilmesinde önemli bir rol oynayacaktır. Konu çokluğundan dolayı öğrencilerin kavramakta zorlandığı gramerin hafifletilerek ilk ve orta seviye Arapça düzeyine çekilmesi, çok kullanılmayan kuralların ertelenmesi, hatta bazı konuların hazırlık sınıfları müfredatından çıkarılması gerekmektedir. Dil öğretiminin tüm zorluklarına rağmen uzaktan eğitimde kullanılan teknolojik imkânlar sayesinde öğrencilerin korkularını bastırmak ve öğrenimi eğlenceli bir hale getirmek mümkün olabilir. Bu nedenle Arapça öğretiminde kullanılan materyal tercihi dil eğitim ve öğretiminde önemli bir etken durumundadır. Bu çalışma, dil öğreniminde gerekli olan gramer bilgisi seviyesini tespit etmekte ve etkili bir dil öğretimi için gerekli olan çözüm önerilerini sunmaktadır.