Gençlerin Spora Katılım Düzeylerine Göre İletişim Becerileriyle Problem Çözme Yeteneklerinin İncelenmesi (Erzurum İli Örneği): Analitik Araştırma


Şıktar E., Yılmaz E.

Türkiye Klinikleri Spor Bilimleri Dergisi, cilt.14, sa.2, ss.1-9, 2022 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 14 Sayı: 2
  • Basım Tarihi: 2022
  • Dergi Adı: Türkiye Klinikleri Spor Bilimleri Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.1-9
  • Atatürk Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

ÖZET Amaç: Bu çalışmanın amacı, gençlerin spor katılım düzeylerine göre iletişim becerilerini ve problem çözme yeteneklerini incelemektir. Gereç ve Yöntemler: Çalışmada, gençlerin spora katılma durumlarını belirlemek amacıyla Uluslararası Fiziksel Aktivite Ölçeği kullanıldı. İletişim beceri düzeylerini belirlemek amacıyla Fidan Korkut (1996) tarafından geliştirilen İletişim Becerileri Değerlendirme Ölçeği ve problem çözme becerilerini belirlemek amacıyla Hepenner ve Petersen (1982) tarafından oluşturulan, Türk kültürüne uyarlaması ise Şahin, Şahin Hepenner tarafından yapılan Problem Çözme Becerisi Ölçeği kullanıldı. Araştırma sonucunda elde edilen veriler SPSS 22.0 paket programında analiz edilmiştir. Parametrik testlerden 2’li değişkenler için Independent t-testi kullanılmıştır. Tanımlayıcı özelliklere ait istatistikler için standart sapma, ortalama ve varyans analizi kullanılmıştır. İkiden fazla değişkenlerde ise One Way Anova testi kullanılmıştır. Gruplar arasındaki ilişkiyi belirlemek için korelasyon analizi kullanılmıştır. Elde edilen veriler istatistiksel olarak p<0,05 düzeyinde anlamlı kabul edilmiştir. Bulgular: Gençlerin fiziksel aktivite yapma alışkanlıkları cinsiyet değişkeni açısından incelendiğinde, erkek katılımcılar lehine anlamlı farklılıklar olduğu belirlenmiştir. Katılımcılar fakülte değişkeni açısından incelendiğinde; fiziksel aktivite ve fakülte değişkeni arasında anlamlı farklılıklar olduğu ve bu farklılığın spor bilimleri fakültesi ve güzel sanatlar fakültesi öğrencilerinin lehine olduğu belirlenmiştir. Katılımcılar fakülte değişkeni açısından incelendiğinde, iletişim becerileri ile bölümler arasında anlamlı farklılıklar olduğu ve bu farklılığın Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Fakültesi ve İletişim Fakültesi öğrencileri lehine olduğu belirlenmiştir. Sonuç: Fiziksel aktivitenin bireylerin iletişim becerilerini geliştirmede ve karşılaşılan güç durumlarda bireylerin problem çözme becerilerini olumlu yönde etki ettiği sonucuna varılmıştır.