Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, cilt.14, sa.2, ss.571-590, 2019 (Hakemli Dergi)
Bu araştırmanın amacı, yabancı dil olarak Türkçe öğrenen B2 seviyesindeki öğrencilerin mobil destekli öğretim kapsamında, anlık mesajlaşma uygulamalarından WhatsApp’ı kullanarak yazma becerilerini geliştirmektir. Ders kapsamında düzenlenen etkinlikler, WhatsApp uygulaması üzerinden yürütülmüş, öğrencilerin konuşmalarına ve ödevlerine anında dönüt verilmiştir. Araştırma 4 hafta süre ile uygulanmıştır. Bu çalışma karma araştırma yöntemlerinden açımlayıcı sıralı desenle tasarlanmıştır. Araştırmanın nicel boyutunda yarı deneysel desen kullanılmış, uygun örnekleme yöntemiyle seçilmiş 9 kişi deney, 7 kişi kontrol grubundan oluşan çalışma grubu oluşturulmuştur. Uygulama sonunda deney grubundaki öğrencilerin görüşleri alınmıştır. Araştırmanın nicel boyutunun analizi için Tek Faktörlü Kovaryans Analizi kullanılmıştır. Nitel aşamada ise öğrencilerle yapılan görüşmeler üzerine içerik analizi ve öğrencilerin WhatsApp konuşmalarına katılım durumlarının frekans analizi yapılmıştır. Tek Faktörlü Kovaryans analizi sonucunda deney grubunun yazma becerilerinin anlamlı düzeyde farklılaştığı görülmüştür. Öğrencilerin programla ilgili görüşlerinin genel itibarıyla olumlu olduğunu göstermiştir. Bu anlamda nitel analiz, nicel bulguları açıklamaktadır. Araştırmanın sonucunda WhatsApp destekli yazma eğitimi uygulamasının, yazma becerisi geliştirmede etkili bir yaklaşım olduğu neticesine ulaşılmıştır. Mesajlara verilen anlık dönütler ve öğrencilerin birbirlerinden istifade olanağı buldukları iş birlikli öğrenme ortamı öğrencilerin yazma becerilerini olumlu yönde etkilemiştir.