Çalışmada son adım teslimat hizmetleri içerisinde yer alan akıllı dolap kullanımına yönelik tüketici tutumunu ve niyetini anlamak amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda Erzurum’da okuyan 18 yaş ve üzeri 400 üniversite öğrencisine yüz yüze anket uygulanarak veriler elde edilmiştir. Elde edilen verilerin analizinde SPSS. 26.0 paket programı kullanılmıştır. Çalışmada normallik ve korelasyon analizleri yapılmıştır. Yapılan analizlerde çarpıklık ve basıklık değerlerinin normal olduğu ve her bir değişken arasında pozitif, doğrusal, anlamlı ve güçlü ilişkiler olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca çalışmada kolaylık, gizlilik güvenliği ve güvenilirlikten oluşan kaynak eşleşme teorisinin akıllı dolap kullanımına yönelik tutumun ve niyetin belirleyicisi olup olmadığını test etmek için hipotezler oluşturulmuştur. Bu hipotezler doğrultusunda regresyon analizi yapılmış ve önerilen 9 hipotezden 8 tanesinin desteklendiği, bir tanesinin ret edildiği (H1b) görülmüştür. Sonuçlara bakıldığında kolaylık ve güvenilirliğin örneklemi oluşturan tüketicilerin akıllı dolap kullanımına yönelik tutum ve niyetini etkilediği görülmektedir. Buna ek olarak gizlilik güvenliğinin ise örneklemi oluşturan tüketicilerin akıllı dolap kullanımına yönelik tutumunu etkilemediği fakat kullanımına yönelik niyetini etkilediği görülmüştür. Kısacası, henüz Türkiyede yaygın olmayan akıllı dolapları kullanıma yönelik olarak tükeicilerin gizlilik güvenliğiyle ilgili endişeleri olsada genel olarak kullanıma yönelik olumlu tutum ve niyetlerinin olduğu görülmektedir. Ayrıca çalışma, self- servis teknolojilerine yönelik yapılan araştırmalara zenginlik sağlar.
In the study, it is aimed to understand the consumer attitude and intention towards the use of smart cabinets, which is included in the last step delivery services. For this purpose, data were obtained by applying a face-to-face questionnaire to 400 university students aged 18 and over studying in Erzurum. SPSS in the analysis of the obtained data. 26.0 package program was used. Normality and correlation analyzes were performed in the study. In the analyzes made, it was concluded that the skewness and kurtosis values were normal and there were positive, linear, significant and strong relationships between each variable. In addition, hypotheses were created to test whether the resource matching theory, which consists of convenience, privacy security and reliability, is the determinant of the attitude and intention to use smart lockers. Regression analysis was performed in line with these hypotheses and it was seen that 8 of the 9 hypotheses proposed were supported and one was rejected (H1b). Looking at the results, it is seen that convenience and reliability affect the attitudes and intentions of the sample consumers towards the use of smart cabinets. In addition, it has been observed that privacy security does not affect the attitude of the sample consumers towards the use of smart cabinets, but affects their intention to use it. In short, it is seen that consumers have positive attitudes and intentions towards the use of smart cabinets, which are not yet common in Turkey, although they have concerns about privacy security. In addition, the study enriches research on self-service technologies.