Milli Egitim, ss.50-64, 2008 (Scopus)
Hızla değişen dünyada ihtiyaçlar da değişmektedir. Bunlardan
en önemlisi de bilgiye ulaşma ve onu verimli şekilde kullanma ihtiyacıdır. Bu
ihtiyacı n karşılanması için eğitimcilere önemli görevler düşmektedir. Bu
noktada, eğitimin en önemli amacı, öğretmen merkezli eğitimden kurtulup araştırmacı,
bilgiye ulaşma yollarını öğrenen, analiz ve sentez yeteneğini geliştiren, öğrendiklerini
sosyal ve özel yaşantılarında kullanabilme becerisine sahip bireyler yetiştirmek
olmalıdır. Bu da ancak; öğrenciyi öğrenme sürecinin merkezine alan öğretmeni
ise bu süreci yönlendiren kişi olarak gören yeni yaklaşımlarla gerçekleştirilebilir.
Bu yeni yaklaşımlardan birisi de “Probleme Dayalı Öğrenme” (PDÖ) dir. Bu
makalede; PDÖ’nün çıkış noktası, hangi düşünce eğilimlerinden faydalandığı, öğretmen
ve öğrencinin rolü, işleyişi, güçlü ve zayıf yönleri tartışılacaktır.