Eğitimde Güncel Araştırmalar-VI, Prof. Dr. Emrah İsmail ÇEVİK,Prof. Dr. Kamil KAYGUSUZ,Prof. Dr. Ali BİLGİLİ,Prof. Dr. Hülya ÇİÇEK,Doç. Dr. Önder BALTACI,Assoc. Prof. Dr. Mehmet Fatih BUGAN,Doç. Dr. Ali Turan BAYRAM,Dr. Ender Ali ULUÇ, Editör, Özgür Egitim Yayıncılık, Gaziantep, ss.131-162, 2023
Matematiksel modelleme alanındaki akademik çalışmalarda son yıllarda görülen artış matematik derslerinde matematiksel modellemenin kullanımına olan ilgi ve ihtiyacı artırmıştır. Dolayısıyla matematiksel modellemenin öğrenme ortamına etkili bir şekilde taşınması, bireylerin gerçek yaşam durumlarını matematiksel olarak ele almaları ve çözümler üretmeleri adına, matematiksel modellemenin ne şekilde ele alındığını bilmek önem arz etmektedir. Matematiksel modellemenin ele alınışı sürecinde farklı perspektifler ve benimsenen yaklaşımlar, matematik öğretimine de farklı yansımaktadır. Farklı bakış açıları, matematiksel modelin tanımını, matematiksel modellemenin hedeflerini, modelleme etkinliklerini, araştırma odaklarını ve matematiksel modellemeyi kullanma amaçlarını da farklılaştırmaktadır. Bu bölümde öğrenme ortamlarında matematiksel modellemenin hangi amaçla kullanıldığı, kullanım amacına uygun olarak matematiksel modelleme yeterliklerine etkisi, bu amaca uygun olarak oluşturulan öğrenme ortamında matematiksel modelleme yeterliklerinin nasıl değerlendirileceği ve öğrenme ortamlarında bulunması gereken özellikler farklı çalışmalardan derlenerek sunulmuştur. Ayrıca matematiksel modelleme yeterliklerini geliştirmeye yönelik öğrenme ortamı hazırlanırken bu zorlukların üstesinden gelebilmek adına, önceden bilinmesi öğrenici ve öğreticiler açısından istenen hedeflere ulaşabilmek adına faydalı olacaktır.