Adaptation of The Academic Resilience Scale (ARS-30): Turkish Version Validity and Reliability Study


Creative Commons License

Cengiz S., Peker A.

Turkish Psychological Counseling and Guidance Journal, cilt.12, sa.65, ss.215-228, 2022 (Hakemli Dergi)

Özet

Araştırmada, ‘’Akademik Yılmazlık Ölçeğinin (ARS-30)’’ Türk kültürüne uyarlanması,

geçerlik ve güvenirlik çalışmasının yapılarak envanterin Türk literatürüne kazandırılması

amaçlanmıştır. ARS-30, azim, yansıtıcı ve uyarlanabilir yardım arayışı, olumsuz duygulanım

ve duygusal tepki olmak üzere 3 alt boyuta sahiptir. Çalışmaya gönüllü 687 öğrenci

katılmıştır. DFA analizi sonucunda, ölçeğin özgün formunda belirlenen 3 boyutlu yapıyla iyi

uyum gösterdiği tespit edilmiştir. Ölçeğin benzer ölçek geçerliği analizleri genel öz yeterlik

ölçeğiyle yapılmış ve her iki ölçek arasında anlamlı pozitif ilişkiler belirlenmiştir. ARS-30’un

genel güvenirlik Cronbach Alpha katsayısı .89; alt boyutlarının Cronbach alfa katsayılarının

.71 ile .85 arasında değiştiği ve kabul edilebilir düzeyde olduğu görülmüştür. Sonuç olarak,

ARS-30’un Türkiye’deki üniversite öğrencileri için geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğu

söylenebilir.