21.YüzyıldaFen Bilimleri Öğretimi ve Öğretmenler, Prof.Dr. Ataman Karaçöp, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.1-409, 2023
Öğrencilerin
deneyim, sorgulama ve problem çözme yoluyla yeni bilgileri önceki bilgilerle
ilişkilendirmek için birçok fırsatı olduğunda kavramsal yetiler gelişir.
Disiplinlerarası kurslardaki öğrenciler gerçek problemlerle uğraşır,
başkalarıyla iş birliği yapar ve çeşitli kaynaklardan bilgi ararlar. Kendi
sorularını geliştirmeyi öğrenirler ve kendi çalışma alanlarındaki
profesyoneller deneyimlerini geciktirirler. Öğrenciler günlük sınıf
etkinlikleri ile ilgili çalışmalarını yaparken birçok okuma, yazma ve sözlü
iletişim becerilerini kazanırlar. Disiplinlerarası eğitim yalnız öğrencilere
fayda sağlamaz, bunun yanında öğretmenlerin stresini azaltmaya ve
profesyonellik duygularını artırmaya da yardımcı olabilir.
Ayrıca eğitimciler,
disiplinlerarası bir müfredatın öğrenciler için bilgi işleme alışkanlıkları
geliştirmelerine yardımcı olduğu için uygun olabileceğine dair sezgisel bir
duygu ifade ederler. Araştırmalar, öğretimin bir veya daha fazla zihinsel
sürece odaklanan içerik ve prosedür bilgisini içermesi gerektiğini öne
sürmektedir. Öğrencilere yeni bilgileri çeşitli problemlerin çözümüne uygulama
fırsatları sağlamak için daha fazla öğretim süresi verilmelidir.