Disiplinlerarası Bilim Eğitimi


Doymuş K., Hamurcuoğlu C.

21.YüzyıldaFen Bilimleri Öğretimi ve Öğretmenler, Prof.Dr. Ataman Karaçöp, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.1-409, 2023

  • Yayın Türü: Kitapta Bölüm / Araştırma Kitabı
  • Basım Tarihi: 2023
  • Yayınevi: Pegem A Yayıncılık
  • Basıldığı Şehir: Ankara
  • Sayfa Sayıları: ss.1-409
  • Editörler: Prof.Dr. Ataman Karaçöp, Editör
  • Atatürk Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Öğrencilerin deneyim, sorgulama ve problem çözme yoluyla yeni bilgileri önceki bilgilerle ilişkilendirmek için birçok fırsatı olduğunda kavramsal yetiler gelişir. Disiplinlerarası kurslardaki öğrenciler gerçek problemlerle uğraşır, başkalarıyla iş birliği yapar ve çeşitli kaynaklardan bilgi ararlar. Kendi sorularını geliştirmeyi öğrenirler ve kendi çalışma alanlarındaki profesyoneller deneyimlerini geciktirirler. Öğrenciler günlük sınıf etkinlikleri ile ilgili çalışmalarını yaparken birçok okuma, yazma ve sözlü iletişim becerilerini kazanırlar. Disiplinlerarası eğitim yalnız öğrencilere fayda sağlamaz, bunun yanında   öğretmenlerin stresini azaltmaya ve profesyonellik duygularını artırmaya da yardımcı olabilir.

Ayrıca eğitimciler, disiplinlerarası bir müfredatın öğrenciler için bilgi işleme alışkanlıkları geliştirmelerine yardımcı olduğu için uygun olabileceğine dair sezgisel bir duygu ifade ederler. Araştırmalar, öğretimin bir veya daha fazla zihinsel sürece odaklanan içerik ve prosedür bilgisini içermesi gerektiğini öne sürmektedir. Öğrencilere yeni bilgileri çeşitli problemlerin çözümüne uygulama fırsatları sağlamak için daha fazla öğretim süresi verilmelidir.