Professional Attitudes of Third-Year Medical Students: A Cross-Sectional Study


Creative Commons License

ÇINAR TANRIVERDİ E.

Van Tıp Dergisi, cilt.29, ss.197-206, 2022 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 29
  • Basım Tarihi: 2022
  • Doi Numarası: 10.5505/vtd.2022.21456
  • Dergi Adı: Van Tıp Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.197-206
  • Atatürk Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Özet

Amaç: Salık profesyonellerinin mesleklerini yerine getirirken uymaları gereken tutum, deer ve davranıların bütünü olan tıbbi profesyonellik, mezuniyet öncesi ve sonrası tıp eitimi için yeterlik alanlarından biridir. Bu çalımada, tıp fakültesi üçüncü sınıf örencilerinin tıbbi profesyonellik tutumlarının belirlenmesi, cinsiyet, tıp fakültesini tercih nedeni ve ailede doktor bulunmasının bu tutumlar üzerine etkilerinin aratırılması amaçlanmıtır.

Gereç ve Yöntem: Gönüllü, 331 tıp fakültesi üçüncü sınıf örencisiyle kesitsel bir çalıma yapıldı. Veriler 17.02.2020 tarihinde toplandı. Veri toplama aracı olarak kısa bir sosyodemografik bilgi formu ile Pensilvanya Eyalet Üniversitesi Tıp Fakültesi (PSCOM) profesyonellik ölçei örenci formu kullanıldı. Veriler SPSS 20.0 programı (SPSS Inc., Chicago, IL, ABD) programı kullanılarak analiz edildi.

Bulgular: Katılımcıların yaş ortalaması 21.45±2.00 ve 168’i (50.8%) kadındı. Ortalama tutum puanları hesap verebilirlik 30.29±4.19 (7-35), zenginletirme 24.88±3.78 (6-30), hakkaniyet 18.26±2.12 (4-20), onur ve eref 36.37±3.87 (8-40), özgecilik 13.11±1.90 (3-15), ödev 21.92±2.80 (5-25) ve saygı alt boyutları için 9.05±1.25 (2-10) olarak bulundu. Kadın örencilerin profesyonellik tutum puanları erkeklerden, tıp fakültesini ideali olduu için ve insanlara yardım etmek için tercih eden örencilerin puanları dier nedenlerle tercih yapan örencilerden anlamlı ekilde yüksekti. Ailede doktor bulunan ve bulunmayan örencilerin profesyonellik tutumları arasında anlamlı fark saptanmadı.

Sonuç: Tıp fakültesi üçüncü sınıf örencilerinin profesyonellie karı tutumları olumludur. Cinsiyet ve tıp fakültesini tercih nedeni bu tutumları üzerine etkili iken, ailede doktor bulunması etkili bulunmamıtır.

Anahtar Kelimeler: Tıp örencisi; tıp eitimi; tıbbi profesyonellik; tutum.

Abstract

Introduction: Medical professionalism is one of the areas of competence in undergraduate and postgraduate medical education. In this study, we aimed to determine the medical professionalism attitudes of third-year medical students and to investigate the effect of gender, reason for preference, and presence of a doctor in the family on these attitudes.

Materials and Methods: A cross-sectional study was carried out with 331 third-graders who volunteered. Data was collected in 17.02.2020. As data collection tools, the Penn State School of Medicine (PSCOM) professionalism questionnaire-student form and a short sociodemographic information form were used. Data were analyzed using the SPSS 20.0 software (SPSS Inc., Chicago, IL, USA) program.

Results: The average age of students was 21.45±2.00, and 168 (50.8%) of them were female. Average attitude scores are found as, for accountability 30.29±4.19 (7-35), enrichment 24.88±3.78 (6-30), equity 18.26±2.12 (4-20), honor and integrity 36.37±3.87 (8-40), altruism 13.11±1.90 (3-15), duty 21.92±2.80 (5-25), respect 9.05±1.25 (2-10). Professional attitude scores of female students were higher than men's, students who chose the medical school for their ideal and to help people had significantly higher scores than students who preferred it for other reasons. No significant difference was found between attitude scores of students with and without the presence of a doctor in their family.

Conclusion: Third-year medical students have a positive attitude towards professionalism. While gender and medical school preference were effective on these attitudes, the presence of doctors in the family was not found to be effective.

Keywords: Medical student; medical education; medical professionalism; attitude.