Tüketicilerin Yöresel Gıda Ürünleri Tercihi: Erzurum İli Örneği.


Creative Commons License

KADANALI E., TERCAN S., DAĞDEMİR V.

XII. Tarım Ekonomisi Kongresi, Isparta, Türkiye, 25 - 27 Mayıs 2016, ss.663-672

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Isparta
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.663-672
  • Atatürk Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu çalışmanın amacı Erzurum ilinde tüketicilerin yöresel gıda ürünlerini satın almalarında etkili olan faktörlerin belirlenmesidir. Bu amaçla 5’li likert tipi ölçek kullanılarak anket soruları hazırlanmış ve anketler yapılmıştır. Anketlerden elde edilen verilerin değerlendirilmesinde faktör analizi ve kümeleme analizi kullanılmıştır. Çalışma sonucunda Erzurum ilinde yaşayan tüketicilerin yöresel gıda ürünlerini satın almalarında etkili olan 10 değişkene faktör analizi yapılarak 3 faktöre indirgenmiştir. Faktör analizi sonucunda,“yarar ve tat”, “içerik ve alışkanlık”, “üreticiye destek ve nakliye mesafesi” 3 faktör tespit edilmiştir. Toplam varyansın %62.604’ünü bu faktörlerin açıkladığı belirlenmiştir. Kümeleme analizi sonucunda yöresel gıda ürünlerini satın almada en fazla önem arz eden faktörler, 1. Kümede yarar ve tat, 2. Kümede içerik- alışkanlık ve 3. kümede üreticiye destek ve nakliye mesafesi olarak belirlenmiştir.