HAYEF: Journal of Education , cilt.17, sa.2, ss.222-242, 2020 (Hakemli Dergi)
Bu çalışmanın amacı COVID-19 pandemisi döneminde uygulanan çevrim içi eğitim uygulamalarına ilişkin üniversite
öğrencilerinin stres algıları, öğrenme ortamına ilişkin algıları ve görüşlerinin belirlenmesidir. Çalışmada, deneysel olmayan
nicel araştırma desenlerinden betimsel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemi ile seçilen
çalışmanın örneklemini, büyük bir devlet üniversitesinin Mühendislik, Eğitim, Edebiyat, Turizm fakülteleri ve Sağlık
Hizmetleri Meslek Yüksekokulunda öğrenim görmekte olan 544 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Veri toplama aracı
olarak “Algılanan Stres Ölçeği” ve “Öğrenme Ortamına İlişkin Öğrenci Algısı Anketi” kullanılmıştır. Çalışmada elde edilen
veriler betimsel istatistik yöntemleri kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda öğrencilerin genel olarak uzaktan
eğitim uygulamalarında stresli oldukları görülmüştür. Öğrenciler her ne kadar problemlerle karşılaşmış olsalar bile esnek
öğrenme ortamı ve dersi tekrar edebilme gibi olanaklar açısından uzaktan eğitime ilişkin memnuniyetlerini belirtmişlerdir.
Ancak yine de öğrencilerin çoğunluğu yüz yüze eğitimle ders almayı daha çok tercih ettiklerini belirtmişlerdir. Çalışma
sonucunda uygulayıcılara ve araştırmacılara yönelik çeşitli öneriler sunulmuştur.
This paper surveys university students to gauge their perceptions of stress, the learning environment, and the sudden
shift to distance education applications during the COVID-19 pandemic period. The descriptive research method,
which is a non-experimental quantitative research approach, was used in the study. The sample was selected using the
convenience sampling method, and it comprises 544 university students studying at the Vocational School of Health
Services and those taking engineering, education, literature, and tourism courses at a state university. A “Perceived
Stress Scale” and a “Student Perception Survey Related to Learning Environment” were used as data collection tools.
The data were analyzed using descriptive statistics methods. The results reveal that students were stressed from using
distance education applications. Despite the fact that they faced some challenges, the students expressed satisfaction
with some facets of distance education, such as the flexible learning environment and opportunities to repeat the
lesson. Nonetheless, most students stated that they preferred face-to-face education. Based on these results, various
suggestions are presented for practitioners and researchers.