Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, cilt.24, sa.2, ss.899-915, 2020 (Hakemli Dergi)
Bu çalışmanın amacı Swales’in yenilenmiş (1990, 2004) (CARS) modelini kullanarak
İngilizce yazılmış bilimsel makalelerin giriş bölümlerinin retorik özelliklerini
karşılaştırmaktır. 150 bilimsel makale (75 İngilizce ana dilli ve 75 yerli olmayan İngilizce),
ulusal ve uluslararası dergilerden önceden belirlenmiş kriterlere göre seçilmiştir. Retorik
aşamalar ve adımlar nicel olarak analiz edilmiştir. Grupların istatistiksel olarak farklılık
gösterip göstermediğini belirlemek için betimleyici frekans analizi, normallik testi ve en son
t-testi kullanılmıştır. Sonuçlar, her iki grubun da orta düzeyde farklılık ile benzer retorik
organizasyonlara sahip olduğunu göstermiştir. Farklılıklar arasında istatistiksel açıdan
anlamlı bir fark bulunmamış olup çalışma, akademik yazım teamülleri konusundaki
farkındalığın arttırılması için gizil olmayan akademik yazım öğretiminin önemini
vurgulamaktadır
The purpose of this study is to compare the rhetorical features of English
research articles (RA) introductions using Swales’ revised (1990, 2004) Create a Research
Space (CARS) model in ELT. The 150 RAs (75 English Anglophone writers and 75 Turkish
writers) were selected from national and international journals. The articles were selected
according to predetermined criteria. The rhetorical moves and steps were quantitatively
analyzed. Descriptive frequency analysis, normality test and t-test were used to determine
whether the groups’ corpora statistically differed. The results showed that both groups
possessed similar rhetorical organizations with moderate discrepancies. No statistical
differences were found. The study also highlights the importance explicit academic writing
instruction to enhance awareness of the conventions of scholarly writing