ÇOMÜ Ziraat Fakültesi Dergisi, cilt.7, sa.2, ss.379-386, 2019 (Hakemli Dergi)
Bu çalışmada Türkiye’de kuru fasulyenin üretici–tüketici fiyatları ve
pazarlama yapısı incelenmiştir. 2003-2017 yılları arasında üretim–tüketim, dış
ticaret, fiyat dalgalanmaları ve pazarlaması üzerinde durulmuştur. Kuru
fasulyenin cari ve reel fiyatlara göre pazarlama marjları hesap edilmiş. Cari
fiyatlara göre üretici ve tüketici zincirleme indeksleri hesaplanarak yıllık
enflasyon oranları ile karşılaştırılmıştır. Türkiye’de ekim alanları ve üretim
miktarında düşüş, verimde ise artış olduğu tespit edilmiştir. Kuru fasulye
üretim fonksiyonu ile ilgili model tahmin edilmiş, kuru fasulye üretimi üzerine
tarım işçi reel fiyatı, mazot reel fiyatı ve trendin (zamanın) etkili olduğu
bulunmuştur.