Karakter Ve Değerler Eğitimi, Prof. Dr. Mehmet Turan,Doç. Dr. Eyüp Bozkurt, Editör, Vizetek, Ankara, ss.95-124, 2021
Değer kelimesi, Türk Dil Kurumu tarafından “Bir şeyin önemini belirleyen soyut ölçü, bir şeyin değdiği karşılık” ve “Bir ulusa ait olan sosyal, kültürel, ekonomik ve bilimsel değerleri içeren maddi ve manevi öğelerin bütünüdür” şeklinde ifade edilmiştir (Türk Dil Kurumu, 2021). Değer, büsbütün ruhsal bir nitelik taşımaktadır; nesnenin kendisinde bulunan, öznel görüşten bağımsız objektif özellik değildir. İnsan tarafından kazandırılmış öznel bir özelliğe sahiptir. Özneyle nesnenin ilişkilendirilmesi sonucu nesneye tanınan bir niteliktir (Keskin, 2008). Değerler; bireylerin ve toplumların geçmiş ile gelecekleri arasında köprü vazifesini yüklenen yargıları, inançları ve unsurlarıdır. Toplumların tarihsel birikimleri olup, var olmaları nesilden nesile aktarılmalarıyla mümkündür. Her ülke eğitim sisteminin genel çerçevesini, bu birikimleri aktarabilmek ve yaşatabilmek kaygısını göz önünde bulundurarak oluşturmaktadır. Toplumları birbirinden ayırt eden ve diğer milletler arasında yerini belirleyen değerlerin, “Nasıl öğretilmelidir?” sorusu eğitimcilerin cevap arayışına girdiği birsorudur. Öğretilebilen ve öğrenilebilen olgular olarak değerlerin kazandırılması ve süreklilik arz etmesi açısından, ailenin ve eğitim kurumlarının rolü, kullanacakları yaklaşımlar, yöntem ve teknikler çok önemlidir. Her şeyden önce kullanılacak olan yöntem ve tekniklerde aktif öğrenme esas tutulmalıdır. Öğrenci merkezli ve eğitimcilerin rol model olduğu bir öğrenme stratejisi uygulanmalıdır.