Science education in the bright future of the republic


Creative Commons License

Yeşilyurt S.

29th of October (Republic Day) Symposium on Scientific Researche- 5, Adana, Türkiye, 29 - 30 Ekim 2023, ss.110-120

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Adana
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.110-120
  • Atatürk Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Cumhuriyet, siyasi gücün halk ve temsilcileri tarafından paylaşıldığı bir devlet yönetim şekli olarak tarif edilir. Ancak Cumhuriyet bu tariften daha fazlasıdır. Cumhuriyet, toplumun değerlerini, ilkelerini ve geleceğini de şekillendiren önemli bir kavramdır ve en önemli aracı ise eğitimdir. Zira, toplumsal bilinç ve sorumluluk sahibi bireylerin yetiştirilmesi Cumhuriyetin temel değerlerinin korunup geliştirilmesinin en emin yoludur. Fen bilimleri eğitimi ise bu yolda atılacak en önemli temel adımlardan biridir. Bu noktada fen bilimleri eğitiminin öğrencilere bilhassa bilimsel düşünme becerilerini kazandırma misyonuyla Cumhuriyetin vazgeçilmezi olduğu söylenebilir. Demokratik bir toplumda halkın bilinçli ve eğitimli bir şekilde katılımı, alınacak kararların isabetli olması bakımından oldukça önemlidir. Bu noktada fen bilimleri eğitimi, sahip olduğu misyonu gereği, öğrencilere kazandırdığı bilimsel düşünme becerileri diğer bir deyişle eleştirel düşünme, problem çözme ve analitik yetenekler ile bunu oldukça kolaylaştırabilir. Cumhuriyetlerde, çevre bilincinin ve sürdürülebilirlik değerlerinin toplumun bir parçası haline gelmesi teşvik edilir. Fen bilimleri eğitimi ise öğrencilere doğayı anlamanın ve çevreyi korumanın gereğini delilleriyle ispat ederek bu teşviğe destek olabilir. Cumhuriyetlerde, toplumsal kalkınma ve ekonomik büyüme için teknolojik ilerleme kritik bir öneme sahiptir. Fen bilimleri eğitimi ise öğrencilere bu teknolojik gelişmelere katkı sağlama ve bu alandaki kariyerler peşinde gitme fırsatı sunarak toplumsal kalkınma ve ekonomik büyümeyi destekleyebilir. Cumhuriyetlerde, toplumun tüm kesimlerinin bilimsel bilgiye erişim hakkına sahip olması savunulur. Fen bilimleri eğitimi ise her öğrenciye potansiyelini gerçekleştirme fırsatı sağlaması ile bunun mümkün olduğunu gösterebilir. Sonuç olarak fen bilimleri eğitimi ile Cumhuriyetin aydınlık geleceğinin sürdürülebilirliği arasındaki bu güçlü bağların Türkiye Cumhuriyeti'nin muasır medeniyetler seviyesine yükselme hedefine ulaşmasında kritik bir rol oynadığı açıktır. Bu nedenle, fen bilimleri eğitimine gereken önemi vermek, bilim ve teknolojiye yatırım yapmak ve sürdürülebilir bir geleceği şekillendirmek için elbirliğiyle çalışmanın Türkiye Cumhuriyeti'nin aydınlık bir geleceğini garanti etmenin anahtarı olacağı unutulmamalıdır.