Bu çalışmanın amacı günümüz dünya sorunlarını sosyal bilgiler öğretmen adaylarının gözünden incelemektir. Bu amaç doğrultusunda çalışmada nitel araştırma desenlerinden fenomenoloji deseninden yararlanılmıştır. Çalışma 3. sınıfta öğrenim gören 46 sosyal bilgiler öğretmen adayıyla yürütülmüştür. Öğretmen adaylarının günümüz dünya sorunlarına ilişkin görüşleri, araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla elde edilmiştir. Toplanan veri- ler içerik analizi ile analiz edilmiştir. Analizler sonucunda sosyal bilgiler öğretmen adaylarının “şid- det içerikli sorunları” öncelikli olarak çözüme kavuşturulması gereken günümüz dünya sorunları olarak gördüğü ortaya çıkmıştır. Ayrıca günümüz dünya sorunlarının oluşma nedenlerinin “bilinç- sizliğe” bağlandığı sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmen adayları “eğitimi” günümüz dünya sorunla- rının ortadan kaldırılmasında en etkili araç olarak görmektedirler. Bununla birlikte sosyal bilgiler öğretmen adaylarının günümüz dünya sorunlarına yönelik konuların öğretiminde en çok “örnek olay yönteminin” kullanılabileceğini ifade ettikleri belirlenmiştir. Yine verilerin analizi sonucunda sosyal bilgiler öğretmen adaylarının günümüz dünya sorunlarına karşı “bilinçlendirme ve çevreyi koruma” gibi bireysel önlemler aldıkları sonucuna ulaşılmıştır.
The aim of this study is to examine current world problems from the perspective of social studies pre-service teachers. For this purpose, phenomenology design, one of the qualitative research designs, was used in the study. The study was conducted with 46 third-grade social studies pre- service teachers. Pre-service teachers’ views on current world problems were obtained through a semi-structured interview form developed by the researchers. The data were analyzed by content analysis. As a result of the analyses, it has been revealed that social studies pre-service teachers see “violent issues” as current world problems that need to be solved primarily. In addition, it has been concluded that the causes of current world problems are connected to “unconsciousness.” Pre-service teachers see “education” as the most effective factor in eliminating the current world problems. In addition, it was determined that social studies pre-service teachers stated that the “case study method” could be used most in teaching the subjects related to current world prob- lems. Again, as a result of the analysis of the data, it was concluded that social studies pre-service teachers took individual measures such as “raising awareness and protecting the environment” against current world problems.