3. ULUSLARARASI DİN EĞİTİMİ KONGRESİ , Konya, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2022, ss.78
Bireyin bir kurumdan, işten beklentilerinin karşılanması o kurumdan,
işten memnun olduğu anlamına gelmektedir. Memnuniyet bireyin iş
doyumuna, akademik kariyerine, yaşam tatmini gibi birçok duruma
olumlu etki etmektedir. Bu çalışmada yüksek din öğretiminde öğrenim
gören öğrencilerin fakülte memnuniyet düzeylerini çeşitli değişkenlere
göre incelemek amacıyla yapılmıştır.
Araştırma nicel araştırma yöntemlerinden tarama desenine göre
tasarlanmıştır. Araştırmanın evreni Türkiye’de bulunan İlahiyat ve
İslami ilimler fakültelerinde öğrenim gören ilahiyat lisans programı
öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise 1555 kişiden
oluşmaktadır. Örneklemin belirlenmesinde uygun örnekleme yöntemi
kullanılmış ve 1555 kişiye ulaşılarak veriler toplanmıştır. Araştırmada
iki veri toplama aracı kullanılmıştır. Bunlardan birisi katılımcıların çeşitli
kişisel bilgilerinin istendiği form kullanılmıştır. Öğrencilerin fakülteden
memnuniyetlerini belirlemek için de “Akademik branş memnuniyeti
ölçeği” kullanılmıştır. Nauta tarafından geliştirilen Gür Erdoğan ve Artal
tarafından uyarlanan ölçek altı madde ve tek boyuttan oluşmaktadır.
Akademik branş memnuniyeti; öğrenim görülen bölüme yerleşmiş
olmaktan duyulan mutluluk, başka bir bölüme geçmeyi düşünmeme,
bireyin kendisini bölümü hakkında iyi hissetmesi ve değişim ihtiyacı
duymamasını ifade etmektedir. Verilerin analizlerinde ikili gruplar için
ilişkisiz örneklemler t-testi, çoklu gruplar için One Way Anova ve sürekli
değişkenler için de korelasyon analizleri kullanılmıştır.