Bu araştırmada öğrenme amaçlı yazma etkinliklerinin rutin matematik problemlerini çözme başarısı üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen yöntemi ile yürütülen bu araştırmanın çalışma grubunu kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemi kullanılarak deney ve kontrol grubu seçkisiz olarak belirlenen ilkokul 4. sınıfta öğrenim gören 48 öğrenci oluşturmaktadır. Veriler araştırmacı tarafından geliştirilen başarı testi ve öğrenme amaçlı yazma etkinlikleri ile toplanmıştır. Verilerin analizi IBM SPSS 26 programı kullanılarak yapılmıştır. Araştırma sonucunda gruplar arasında rutin matematik problemlerini çözme başarısına ilişkin ön test-son test puanları arasında anlamlı bir fark bulunmazken grupların puanları kendi içlerinde anlamlı olarak artış göstermiştir. Deney grubunun ön test-son test puanları arasındaki artış oranının kontrol grubunun ön test-son test puanları arasındaki artış oranından daha fazla olduğu görülmüştür. Araştırmada bu bağlamda öğrenme amaçlı yazma etkinliklerinin rutin matematik problemlerini anlamlı olmasa da olumlu olarak etkilediği sonucuna ulaşılmıştır.
This study investigated the effect of writing activities for learning purposes on the success of solving routine math problems. Conducted using a pretest-posttest control group quasi-experimental design, the study group consisted of 48 fourth-grade elementary school students selected randomly using the convenient sampling method. The data were collected using a success test and learning-oriented writing activities developed by the researcher. The data were analyzed using IBM SPSS 26 software. The results of the study showed that there was no significant difference between the pre-test and post-test scores of the groups in terms of success in solving routine math problems, while the scores of the groups showed a significant increase within themselves. It was observed that the increase in pre-test-post-test scores in the experimental group was greater than the increase in pre-test-post-test scores in the control group. In this context, the study concluded that writing activities for learning purposes had a positive, albeit not significant, effect on routine math problems.