Bal Üretim-Tüketim ve Pazarlama Durumu: Türkiye ve GAP.


Creative Commons License

Dağdemir V., Topcu Y.

GAP III. Tarım Kongresi, Şanlıurfa, Türkiye, 2 - 03 Ekim 2003, ss.143-148, (Tam Metin Bildiri)

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Şanlıurfa
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.143-148
  • Açık Arşiv Koleksiyonu: AVESİS Açık Erişim Koleksiyonu
  • Atatürk Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu çalışmada, bal pazarlama yapısı incelenmiş, 1983 - 2001 döneminde fiyat dalgalanmaları üzerinde durulmuştur. Türkiye’de bal üretim ve tüketiminde yıllara göre artış olduğu tespit edilmiştir. GAP bölgesinde yıllara göre üretim ve verimde artışlar olmasına rağmen Türkiye ortalamasının altında olduğu belirlenmiştir. Bal pazarlama marjı hesaplanmış tüketicinin ödediği fiyatın üretici eline geçen oranında dalgalanmalar belirlenmekle birlikte çiftçi eline geçen oranlar yüksek bulunmuştur. Arz ve talep fonksiyonları ile ilgili modeller tahmin edilmiş istatistiksel olarak ve ekonomik teori açısından değerlendirilmiştir. Tahmin edilen arz ve talep fonksiyonlarına göre; bal üretimi üzerine verim, bal tüketimi üzerine ise nüfusun etkili olduğu bulunmuştur.