4th World Conference on Educational and Instructional Studies, 5 - 07 Kasım 2015
Bu araştırmanın amacı, öğrencilerin görüşleri aracılığıyla, müzik eğitimi ana bilim dalı öğretim
elemanlarının kalite düzeyinin belirlenmesidir. Araştırmanın evrenini, Balıkesir Üniversitesi Necatibey
Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Ana Bilim Dalı’nda 2015-2016 öğretim yılı güz yarıyılında öğrenim
görmekte olan 182 öğrenci oluşturmaktadır. Örneklem grubu ise evren içerisinden ulaşılabilen 137
öğrenciden meydana gelmektedir. Çalışmada veri toplama aracı olarak, Saydan tarafından 2008 yılında
yüksek öğretim kurumlarına yönelik olarak geliştirilmiş olan, 6 boyut ve 24 ifadeden oluşan kalite
beklenti ölçeği kullanılmıştır. Ölçeğin örneklem grubuna uygulanmasıyla elde edilen veriler üzerinde
gerekli istatistik teknikler uygulanarak, müzik eğitimi ana bilim dalı öğretim elemanlarının kalite
düzeyine ilşikin bulgular elde edilmiştir. Daha sonra, elde edilmiş olan bulgular yorumlanmış ve ulaşılan
sonuçlara dayanılarak, öğretim elemanlarının kalite düzeyinin arttırılmasına yönelik önerilere yer
verilmiştir.