MÜZİK EĞİTİMİ ANA BİLİM DALI ÖĞRETİM ELEMANLARININ KALİTE DÜZEYİNE YÖNELİK ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ (BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ)


EROĞLU Ö.

4th World Conference on Educational and Instructional Studies, 5 - 07 Kasım 2015

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Atatürk Üniversitesi Adresli: Hayır

Özet

Bu araştırmanın amacı, öğrencilerin görüşleri aracılığıyla, müzik eğitimi ana bilim dalı öğretim elemanlarının kalite düzeyinin belirlenmesidir. Araştırmanın evrenini, Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Ana Bilim Dalı’nda 2015-2016 öğretim yılı güz yarıyılında öğrenim görmekte olan 182 öğrenci oluşturmaktadır. Örneklem grubu ise evren içerisinden ulaşılabilen 137 öğrenciden meydana gelmektedir. Çalışmada veri toplama aracı olarak, Saydan tarafından 2008 yılında yüksek öğretim kurumlarına yönelik olarak geliştirilmiş olan, 6 boyut ve 24 ifadeden oluşan kalite beklenti ölçeği kullanılmıştır. Ölçeğin örneklem grubuna uygulanmasıyla elde edilen veriler üzerinde gerekli istatistik teknikler uygulanarak, müzik eğitimi ana bilim dalı öğretim elemanlarının kalite düzeyine ilşikin bulgular elde edilmiştir. Daha sonra, elde edilmiş olan bulgular yorumlanmış ve ulaşılan sonuçlara dayanılarak, öğretim elemanlarının kalite düzeyinin arttırılmasına yönelik önerilere yer verilmiştir.