Benlik Saygısı Geliştirme Programının İlköğretim 7. Sınıf Öğrencilerinin Benlik Saygıları Üzerindeki Etkisi


Gençdoğan B., Seçer İ., Ay İ.

Uluslararası Katılımlı Çocuk İhtiyaçları Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 18 - 19 Mayıs 2012, ss.180-189

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Ankara
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.180-189
  • Atatürk Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu araştırma grup rehberlik programının ilköğretim öğlencilerinin benlik saygıları üzerindeki etkisini belirlemek için yapılmıştır. Araştırma 2011-2012 eğitim öğretim yılında Erzurum Kültür Kurumu İlköğretim Okulu'nda öğenim görmekte olan 100 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplamak için Piers ve Harris (1964), tarafından geliştirilen Çocuklarda özsaygı ölçeği kullanılmıştır. Çalışma grubunu oluşturmak için ölçekten düşük puan alan 40 öğrenci belirlenmiş ve bu öğrencilerden 20'şer kişilik deney ve kontrol gruplan oluşturulmuştur. Deney grubunda 8 hafta süreyle benlik saygısml geliştirme programı uygulanmıştır. Verilerin analizinde Mann Whitney U testi ve Wilcoxon test tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonuçları deney grubunda bulunan öğrencilerin benlik saygılarının anlamlı olarak yükseldiğini göstermektedir.

This research was conducted to determine the effect of the group guidance program on the self-esteem of elementary school students. The research was carried out on 100 students studying at Erzurum Kültür Kurumu Primary School in the 2011-2012 academic year. Children's self-esteem scale developed by Piers and Harris (1964) was used to collect data in the study. In order to form the study group, 40 students with low scores from the scale were determined, and experimental and control groups were formed from these students. A self-esteem development program was applied for 8 weeks in the experimental group. Mann Whitney U test and Wilcoxon test technique were used in the analysis of the data. The results of the research show that the self-esteem of the students in the experimental group increased significantly.