Uluslararası Katılımlı Çocuk İhtiyaçları Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 18 - 19 Mayıs 2012, ss.180-189
Bu araştırma grup rehberlik programının ilköğretim öğlencilerinin benlik
saygıları üzerindeki etkisini belirlemek için yapılmıştır. Araştırma 2011-2012
eğitim öğretim yılında Erzurum Kültür Kurumu İlköğretim Okulu'nda öğenim görmekte
olan 100 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplamak için Piers
ve Harris (1964), tarafından geliştirilen Çocuklarda özsaygı ölçeği kullanılmıştır.
Çalışma grubunu oluşturmak için ölçekten düşük puan alan 40 öğrenci belirlenmiş
ve bu öğrencilerden 20'şer kişilik deney ve kontrol gruplan oluşturulmuştur. Deney
grubunda 8 hafta süreyle benlik saygısml geliştirme programı uygulanmıştır.
Verilerin analizinde Mann Whitney U testi ve Wilcoxon test tekniği
kullanılmıştır. Araştırma sonuçları deney grubunda bulunan öğrencilerin benlik saygılarının
anlamlı olarak yükseldiğini göstermektedir.