2. Ulusal Yönetim Bilişim Sistemleri Kongresi, Erzurum, Türkiye, 8 - 10 Ekim 2015, ss.730-739
İnsanlar,
yaşadıkları süre boyunca doğayı, devamlı değiştirme eğiliminde olmuşlardır.
Çevrelerinde gördükleri objeleri geliştirmiş ve bu objelerin görünümleri ile
oynamışlardır. Özellikle yakın çevresini değiştirmeye çalışan insan, mekanlar
üzerinde daha da etkili olmuştur.
Teknolojinin
günümüzde gelmiş olduğu nokta sanal mekanların “gerçekmiş” gibi algılanmasına
sınırlı da olsa etki etmektedir. Özellikle üç boyutlu görsel modellemenin,
teknolojinin vermiş olduğu imkanlarla geliştirilmesi, kullanıcıyı “gerçek”
algısına daha da yakınlaştırmaktadır.
Çağımızda
yeni teknolojilerin kullanımıyla değişik mekan algısı oluşturma olanaklı bir
hale gelmiştir. Kullanıcılar
kendilerinden çok uzakta bulunan bir mekanı, bulundukları yerden hareket
etmeden ya da özel olarak tasarlanmış ortamlardan deneyimlenebilme olanağına
sahiptir. Bu bağlamda mesafe ve erişim engelinin büyük ölçüde ortadan
kalktığını söylemek mümkündür.
Bilgisayarda
üretilen sanal gerçeklik, fizik kurallarına bağlı kalmak zorunda değildir.
Kullanıcılar yer çekiminden kurtulmuş ve imgeler dünyasında gezerken,
bilgisayarlarda yaratılmış maddelere dokunmaktadırlar. Sanal gerçeklik
sitemleri ile alışılmadık ortamları tecrübe edebilmektedirler. Bu da onların
algılamalarında değişik bir deneyime imkan tanımaktadır.
Sanal gerçeklik sistemleri günümüzde teknolojinin gelişmesi ile birçok
alanda kullanılmaya başlanmıştır. Tasarım, tıp, eğitim, eğlence, spor, inşaat
gibi alanlarda sanal gerçeklik sistemlerinin kullanılması insanların deneyim
yoluyla hata yaparak kazandıkları tecrübelerden kaynaklanabilecek zayiatları
engelleyebilmektedir. sanal gerçeklik sistemlerinin bu tür alanlarda
kullanılması, insanların deneyimlenmesi güç noktalarda yardımına koşmaktadır.
Zamanla ortaya çıkan sorunlar ve çözüm tartışmaları bu sistemlerin daha ne
kadar ileriye taşınabileceği konusunda fikir verecektir.
Bu çalışma, bilgisayar teknolojisinin yardımı ile yeniden üretilen
mekanların, bireylerin kazanacakları deneyimler, edinecekleri tecrübeler, hayal
güçlerinin gelişimine imkan verecek çalışmalara sağlayacağı katkıları
göstermeyi hedeflemektedir.
Humankind always tends to change the nature of the planet as their life
term. Also they change and give shape all the objects around them,
especially people try to change the surroundings, and also
have a strong impact on such places.
Technology still has a limited impact to show the virtual places as “it was
real.” In particular, three-dimensional visual modeling,
improving the opportunities that technology has
given users a "real" sense to further approximates.
In our age, creating a different perception
of space has become possible through the use of new
technologies. Users
have opportunity to experience the place far from themselves
without being there or a specially designed environment. In this
context, it can say that distance and access
barriers largely disappear.
Computer-generated virtual reality is not obliged to adhere
to the laws of physics. Users who
are freed from gravity can touch the computer created materials while
traveling to the images world. People can get also unusual experiences with the
virtual reality systems. This also allows a different experience
in their perception.
Virtual reality system has been used in many fields due to today's
development of technology. Using virtual reality system in areas such as
design, medicine, education, entertainment, sports, and
construction can be prevented casualties by making
mistakes that might result fromexperience gained through the
experience of people. Virtual reality system used
in this type of field, has a significant
importance where insufficient scale
leakage of human experience.
The study aims to demonstrate the contribution
to the development of the imagination with the help of
computer technology of reproductionplaces